Les lliçons de la setmana

Vint apunts que recullen les millors reflexions i experiències per resumir la setmana de VIAempresa

La ubicació d'un negoci és molt important
La ubicació d'un negoci és molt important
Francesc Castanyer
11 d'Octubre de 2013 - 07:51

Dilluns 7. Cas empresarial d'èxit: Education First. Malvina Belgrado, directora general
1. La formació i concretament la formació en idiomes és un dels sectors anticíclics que acostuma a crèixer en època de crisi.
2. L'empresa que subcontracta els serveis té el risc de perdre el control sobre els preus i això pot repercutir en el client final.

Dimarts 8. Tendències: El sector de les telecomunicacions. Ferran Amago, degà del Col·legi d'Enginyers Tècnics i Pèrits de Telecomunicació de Catalunya
3. La innovació crea llocs de treball. El sector de les telecomunicacions preveu que el desplegament del 4G sigui un generador d'ocupació a Catalunya.
4. Barcelona té l'oportunitat de posicionar-se com a capital mundial del mòbil. És un sector estratègic que encara no ha estat ben explotat.

Dimarts 8. Gestió: E-commerce. Silvio Elias, president de Comertia i director general d'Ecoveritas; Gemma Sorigué, directora de vendes a LetsBonus; Sito Castelló, gerent de Base
5. La xarxa és una magnífica eina comercial, però els negocis no han de fiar-ho tot al valor transaccional. En el sector serveis, qui s'oblidi de relacionar-se amb el client, possiblement l'acabarà perdent.
6. Internet també ha de ser vist com un espai per donar-se a conèixer i construir fidelitat.
7. L'e-commerce no s'ha d'oblidar el màrqueting offline. La televisió continua sent el mitjà generalista per excel·lència.
8. Una de les virtuts del comerç online és que pot microsegmentar i sectorialitzar fins a l'infinit.

Dimecres 9. Gestió: les dades. Marta Fernández, directora de Màrqueting de T-Cuento
9. L'èxit o el fracàs d'un negoci pot variar en funció de la seva ubicació. És temerari fer una inversió en un local comercial desconeixent dades bàsiques com per exemple quanta gent transita per aquell carrer.
10. Tenir una base de dades completa i estructurada permet estudiar els cicles i prendre decisions estratègiques.
11. Les dades que no existeixen o que estan incompletes suposen una oportunitat de negoci per a l'emprenedor que decideixi recopilar-les.

Dimecres 9. Gestió: RRHH. Ignasi Buqueras, president de la Comissió Nacional per a la Racionalització dels Horaris Espanyols
12. Els treballadors espanyols treballen moltes hores però a poc rendiment i baixa productivitat. L'opció de canviar el fus horari i equiparar-lo a la Gran Bretanya i Portugal pot ser un primer pas cap a la racionalització.
13. Les empreses han de tenir jornades més curtes, però més intenses. Som un país sense puntualitat i molt poc eficaç en la gestió del temps.
14. Una de les raons de la manca de productivitat dels treballadors és la manca de descans. Som el país que menys dorm de la Unió Europea.
15. Patim la cultura del presentisme: el treballador no marxa fins que no ho fa el director. Mentrestant, perd el temps.

Dijous 10. Emprenedoria: Testamenta. Carles Argemí, co-fundador
16. Les grans idees surten de les converses. L'emprenedor és qui té la capacitat de convertir un comentari anecdòtic en una taula d'amics en una oportunitat de negoci.
17. "No t'has de preocupar de res" és la millor promesa que pot fer un servei al seu client.

Divendres 11. Gran empresa: Telefònica I D. Carlos Domingo, president i conseller delegat
18. Les empreses grans estan obsesionadas amb les mètriques que mesuren el retorn de la inversió. El repte hauria de ser com convertir la inversió en innovació.

Divendres 11. Gestió: Màrqueting. Eva Nogués, Marketing Manager d'Snaking a Mondelez; Jorge Herrera, director de Màrqueting d'Straumann; Marta Ministral, directora de Màrqueting de Castey
19. La diferència en el rendiment de dos equips de màrqueting no és el pressupost. Són els equips compromesos i amb talent. Si no es troba la persona adequada, més val no posar a ningú.
20. La jerarquia no pot fer perdre la perspectiva. El director que no s'ha posat mai a la pell del seu client, té molt difícil dissenyar un pla de màrqueting.