
Benefici i risc formen un binomi indissociable. Creix el nombre de consumidors sensibles als productes i serveis amb valors socials. Davant d'una tendència sempre hi ha una tendència alternativa que genera un nínxol. Qui persegueix un ideal és més productiu i creatiu que qui persegueix diners. Són algunes de les reflexions que s'han publicat durant la setmana nadalenca al diari VIAempresa. Repassa-les en poc més de tres minuts.
Dilluns 23. Empresa: Caganer.com. Marc i Sergi Alós, fundadors
1. Reduir el risc implica reduir el benefici. Una producció excessivament ajustada a la demanda impedeix l'expansió del negoci.
2. Creixen el número de consumidors que són sensibles als productes i serveis amb valor social. L'empresa que té un component de RSE potent ha d'exhibir aquest factor en la seva comunicació corporativa.
3. Provocar un escàndol als mitjans de forma calculada pot ser una estratègia de comunicació, discutible, però efectiva. Si la crisi és involuntària aleshores és un error estratègic.
Dimarts 24. Tendències: caixes experiències. Carolina Jacinto, responsable B2B de Smartbox a Espanya i Portugal
4. És un error crear productes i després comercialitzar-los. El correcte és captar necessitats i tot seguit dissenyar el producte per cobrir-les.
Dimecres 25 i dijous 26. Emprenedoria: nous sectors. Laia Celma, propietària de Châtelet du Memories; Geli Diez, propietària de La Gallina Paperina
5. Qualsevol tendència de mercat fomenta una tendència alternativa. L'excés de productes i serveis tecnològics crea un públic que busca l'oci creatiu i artesà.
6. El consumidor busca experiències hi hagi crisi o no hi hagi crisi. La única diferència és la inversió que destinarà al producte o servei, però la necessitat és la mateixa.
Divendres 27. Video empresarial: Guy Kawasaki
7. Els equips que creen una empresa perseguint un ideal són més productius i creatius que els que simplement busquen diners.
Divendres 27. Llibres d'empresa: Clústers (Ediciones Urano, 2013) de Joan Martí Estévez
8. Per formar un clúster, cal entendre l'essència del negoci i trobar competidors amb qui es comparteixen les estratègies. Sumar esforços.
9. El millor per atraure talent és tenir talent dins l'empresa. Una bona associació pot ser la via segura per tenir gent competent i implicada en la feina, a més de ser un imant per l'emprenedoria.
10. Una fórmula per innovar és associar-se amb la competència i crear una estratègia de R D conjunta. Ningú no coneix millor el propi sector i el mercat.