Les lliçons de la setmana

Tres minuts de lectura que valen per tota una setmana de reportatges, reflexions i opinions

Títol de la imatge
Títol de la imatge
Francesc Castanyer
11 de Gener de 2014 - 05:30
Localitzar els punts estratègics per a fer negocis. Relacionar la marca amb els valors de l'esport. La meritocràcia com a fórmula de competitivitat. Planificar la jornada del dia després. Establir un protocol de seguretat per a l'empresa i els treballadors. Somriure per vendre més. Aquestes són algunes de les lliçons que la setmana de VIAempresa deixa als seus lectors.

Dimarts 7. Espais de negocis: l'aeroport del Prat. María Luisa Sardà, cap de la divisió de serveis de l'aeroport del Prat; Jordi Bret, regional manager de Barcelona World Duty Free; Katrina Rannard, Lead Design Manager de l'empresa anglesa BI Worldwide
1. Localitzar àmbits de networking i comercialització de serveis és fonamental per a qualsevol companyia. L'aeroport del Prat s'ha convertit en un punt de contacte estratègic entre professionals i empreses multinacionals.
2. Comercialitzar vol dir actuar, sortir de l'empresa i relacionar-se. El tracte personal i la confiança encara són vehicles molt poderosos en el món dels negocis.

Dimarts 7. Gestió: màrqueting. Adrià Giménez, especialista en màrqueting esportiu; Montse Comabella, directora de màrqueting de Moritz; Xavier Gabriel, propietari de la Bruixa d'Or
3. L'esport és un bon vehicle per a posicionar una marca perquè transmet valors positius com l'esforç, l'esperit d'equip o la competitivitat.
4. El patrocini esportiu s'ha de diversificar en diferents esports o clubs per tal que la marca no quedi condicionat a l'èxit o fracàs d'un sol equip.

Dimecres 8. Gestió: Recursos humans. Ricardo Alfaro, president d'AEDIPE; Esther Carrera, Associate Director de Page Executive; Javier Quintanilla, professor de Direcció de Persones a les Organitzacions de l' IESE Business School
5. En els sectors més competitius, amb un fort component d'internacionalització i d'economia del coneixement, la meritocràcia és imprescindible pel desenvolupament del negoci.
6. L'antiguitat en el lloc de treball, les relacions personals o fins i tot el 'presentisme' (fer més hores que ningú, prescindir de dies lliures, renunciar a la baixa per malaltia...) són conceptes contraris a la meritocràcia.
7. Per a un cap, pot ser més còmode optar per sistemes més burocràtics, pel 'cafè per a tothom'. La meritocràcia implica seleccionar, discriminar, escollir a algú per sobre d'un altre, acomiadar qui no és vàlid.

Dimecres 8. L'agenda del dia: Josep Ametller
8. Hi ha una norma bàsica per treure rendiment a la jornada laboral: planificar-la el dia abans.

Dimecres 8. Xarxes socials: seguretat. Selva M.ª Orejón, experta en seguretat enxarxes socials i directora executiva d'Onbranding
9. Qualsevol empresa ha d'implantar protocols de seguretat per protegir la seva organització i dels seus professionals i evitar ser excessivament vulnerables als atacs cibernètics.
10. La vulnerabilitat d'internet i de les xarxes socials en particular ha creat un nínxol de mercat per aquelles empreses tecnològiques que han apostat per la seguretat com a estratègia de posicionament.

Dijous 9. Emprenedoria: creació d'empreses. Oriol López, assessor fiscal
11. Qualsevol projecte emprenedor ha de reunir quatre condicions: una estratègia, una estructura eficient, un projecte escalable i formació (coneixements i assessorament). Dijous 9. Tendències: tecnologia. Genís Roca, soci director de la consultoria RocaSalvatella.
12. Internet és un espai on és molt fàcil crear, però molt difícil fer negoci; innovació és igual a invenció més comercialització.
13. Digitalitzar una empresa no significa contractar un community manager.

Divendres 10. Gestió: Recursos humans, team building. Marcelo Birocco, director d'Ok Team; Ramon Artigau, director de RRHH de Kantar Worldpanel
14. Molts problemes de recursos humans en realitat són problemes de comunicació interna i de relació personal. Facilitar una major coneixença entre departaments a través de jocs i activitats comunes és una bona fórmula per neutralitzar-los.

Divendres 10. Màrqueting: vendes. Mónica Mendoza, autora de Lo que no te cuentan en los libros de ventas
15. Somriure amb sinceritat i mostrar simpatia són la base per l'èxit en les vendes. És el que es coneix com intel·ligència comercial.