• Empresa
  • Lidl preveu comprar 32.400 tones de fruita d’estiu a Catalunya

Lidl preveu comprar 32.400 tones de fruita d’estiu a Catalunya

1 de cada 10 fruites d’estiu que Lidl compra a Espanya prové de Catalunya

Un dels supermercats de la cadena Lidl a Catalunya | ACN
Un dels supermercats de la cadena Lidl a Catalunya | ACN
Redacció VIA Empresa
18 de Juliol de 2025 - 02:02

Lidl reforça el seu compromís amb el producte i els proveïdors espanyols amb unes previsions de compra superiors a les 280.000 tones de fruita d’estiu per a aquesta campanya 2025 (la qual cosa suposa un increment del 8% respecte al volum adquirit a la campanya anterior), de les quals 32.400 tones corresponen a Catalunya. Entre aquestes s’hi inclou una àmplia varietat de fruites de pinyol—com albercocs, cireres, préssecs, nectarines, paraguaians i platerines— a més de melons i síndries.

 

Gràcies a aquesta operació, la cadena de supermercats consolida la seva posició com a principal client de l’horta espanyola, enfortint el seu paper com a motor de desenvolupament per al sector agrícola nacional. La major part d’aquesta producció es concentra en regions clau com Múrcia, amb 111.000 tones, i Andalusia, amb 89.500 tones, seguides per Catalunya (32.400) i Aragó (15.300). En aquestes zones, Lidl manté relacions sòlides i sostingudes amb més de 70 proveïdors locals de fruites d’estiu, més de 15 dels quals treballen amb la companyia des de fa més de 20 anys, fet que reflecteix el compromís de Lidl amb el desenvolupament d’aliances a llarg termini en el sector agrícola espanyol.

Exporta 8 de cada 10 fruites d’estiu comprades al país

Lidl consolida el seu paper com a plataforma estratègica per al creixement del sector agrícola nacional, exportant 8 de cada 10 fruites d’estiu adquirides a Espanya —el 83% del total— a la seva xarxa de botigues en més de 30 països. Entre els principals destins hi ha Alemanya, França, Regne Unit i Polònia. Aquesta capacitat exportadora no només reforça la presència del producte espanyol a Europa, sinó que genera oportunitats de creixement per a milers d’agricultors i cooperatives locals, convertint Lidl en una plataforma clau per a la internacionalització del producte espanyol.

 

Els principals mercats on exporta són Alemanya, França, Regne Unit i Polònia

En els darrers cinc anys, Lidl ha invertit més de 1.600 milions d’euros en la compra de fruita d’estiu al nostre país, reafirmant la seva aposta per la producció nacional. Aquesta inversió s’emmarca dins d’una estratègia més àmplia de suport al sector agroalimentari, que li permet comprar anualment més d’1,8 milions de tones de fruita i verdura local.

Compromís continu amb la qualitat i la sostenibilitat

Des del maig de 2025, Lidl és el primer i únic supermercat espanyol a obtenir el certificat AENOR “Compromís amb la qualitat de fruita i verdura” per al seu assortiment complet de fruites i verdures, que inclou unes 140 referències. Aquest distintiu reconeix, entre altres compromisos, la renúncia a l’ús de transport aeri per al subministrament de fruites i verdures, la presència diària de referències BIO a les botigues i la garantia que més del 90% dels seus proveïdors de fruites i verdures compten amb sistemes de cultiu sostenible certificats, amb l’objectiu d’arribar al 100% pròximament.

El 90% dels seus proveïdors de fruites i verdures compten amb sistemes de cultiu sostenible certificats

A més, el conjunt de proveïdors nacionals de fruita d’estiu de la companyia disposa de la certificació Global G.A.P., fet que acredita —de manera pionera en el sector— l’aplicació de bones pràctiques agrícoles orientades a promoure la biodiversitat en la producció hortofructícola.