• Empresa
  • Les línies d'autobús que connecten amb la UAB incorporen aquest curs més de 80 noves expedicions

Les línies d'autobús que connecten amb la UAB incorporen aquest curs més de 80 noves expedicions

El 2024 van registrar més de 2,7 milions de viatges, un 20% més que l'any anterior

Imatge del campus de la UAB a Bellaterra | Wikimedia Commons
Imatge del campus de la UAB a Bellaterra | Wikimedia Commons
Redacció VIA Empresa | ACN
22 de Setembre de 2025 - 07:55

Les 20 línies d'autobús interurbà que connecten amb la UAB incorporen aquest curs més de 80 expedicions. La més utilitzada, l'Exprés e3 que uneix Barcelona amb la universitat i que l'any passat va superar els dos milions de viatges, sumarà a partir del 22 de setembre 27 noves expedicions per sentit per a un total de 102. El mateix dia, la regular B6, que passa per Sabadell, Barberà i Badia, disposarà de vuit expedicions per sentit, cinc més d'anada i sis de tornada. La 648 que uneix Montcada, Ripollet i Cerdanyola amb la UAB guanya vuit expedicions per a un total de 24 per sentit i la de Mataró, la 865, n'ofereix 14, tres més d'anada i dues de tornada. La línia regular Igualada – Martorell –UAB en suma una per sentit per a un total de 3.

 

Les línies de bus que enllacen amb el campus de Bellaterra van registrar el 2024 un total de 2.707.191 viatges, un 20 % més de viatges que l'any anterior i un 87,33% més que el 2019, abans de la pandèmia. Destaca especialment la línia Manresa – UAB, que el 2024 va tenir un augment del 140% en comparació al 2019 i del 34% en comparació al 2023; així com la línia 490 Vilafranca del Penedès – UAB, que es va posar en funcionament el 2022 i va experimentar un creixement del 165% del 2023 al 2024.

Les línies de bus que enllacen amb el campus de Bellaterra van registrar el 2024 un total de 2.707.191 viatges

Totes aquestes actuacions van en la línia de satisfer la creixent demanda i estan incloses al Pla de xoc de millores del bus interurbà, que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica va començar a executar abans de l'estiu i que preveu una inversió de 17 milions d'euros entre aquest 2025 i el 2026 en corredors amb alta demanda o que tenen connexió amb centres de salut o d'ensenyament. El Pla és finançat amb vuit milions d'euros del mateix Departament i amb nou milions d'euros del Fons climàtic.

 

El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha celebrat l'increment de línies "sobretot des del punt de vista de la sostenibilitat", i ha recordat que en quinze anys el transport públic per anar a l'Autònoma ha passat de ser utilitzat per menys de la meitat dels estudiants al 75%.

"L'impacte sobre la sostenibilitat del planeta és molt important", ha indicat, tot considerat que el servei "permet dissuadir de la utilització del cotxe privat" alhora que facilita que la gent pugui anar a estudiar a la UAB sense necessitat de viure-hi.

Per la seva banda, el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, ha destacat que l'Autònoma "s'està convertint en el gran hub, després de Barcelona, del transport públic", amb més de vint línies en servei a les quals ara se n'incorporen cinc més. Per exemple ha subratllat que la línia E3, l'exprés de Barcelona a Cerdanyola Autònoma, és "la de més passatgers" a l'àmbit metropolità, amb dos milions de persones que la utilitzen.