El semàfor vermell de Luca de Meo a Colau

El president de Seat defensa que Barcelona ha d'obrir-se a la cooperació entre sectors i talent del món

Luca de Meo és el president de Seat Luca de Meo és el president de Seat

"Que millori el sistema de semàfors!". El president de Seat, Luca De Meo, s'ha mostrat aquest dimarts més crític que mai amb la gestió del trànsit per part de l'Ajuntament de Barcelona encapçalat per Ada Colau. "Al final, els cotxes consumeixen més combustible, s'aturen, acceleren... Ja li he dit dos o tres vegades a l'alcaldessa, però em diu que és perfecte", ha etzibat durant l'esmorzar Una apuesta por el crecimiento organitzat per Expansión al Gallery Hotel de Barcelona. 

La cosa no ha acabat aquí i és que De Meo ha titllat el sistema de semàfors de la capital catalana de "molt ineficient" alhora que ha insistit que el transport públic té "límits". A parer seu, la solució de la mobilitat del futur ha de ser "accessible, ecològica i automatitzada" i això comporta una transició d'almenys una dècada on conviuran diferents fonts d'energia i combustibles. 

De Meo: "En 10 o 15 anys podríem veure cotxes totalment elèctrics. El punt clau és la tecnologia 5G"

"En 10 o 15 anys podríem veure cotxes totalment elèctrics. El punt clau és la tecnologia 5G", ha augurat. Tot i això, el president de Seat ha preferit no mullar-se respecte si la firma automobilística preveu fabricar el seu propi model elèctric a la planta de Martorell o en alguna altra fàbrica.

"Hem de ser la locomotora de la transformació de la indústria automobilística espanyola que fins ara ha sigut com un miracle", ha afegit. I tot plegat depèn també de si es resol un dels grans reptes de la indústria: "Necessitem plantes de producció de bateries molt aprop". De moment, però, la cursa per les bateries se la disputen principalment coreans i japonesos.

El Benjamin Button de l'automoció

Seat és una de les marques més joves d'Europa i potser per això té molt clar que vol guanyar posicionament entre els més joves: "De grans aspirem a ser els més joves". Una declaració d'intencions que ha recordat a la pel·lícula El curiós cas de Benjamin Button protagonitzada per Brad Pitt. Pel que fa a la seva relació amb Volkswagen, De Meo ha lluït cultura de l'esforç tot recordant que "l'autonomia te l'has de guanyar cada dia amb idees i èxit". 

Més info: Connectant Barcelona al món

En aquest sentit, el directiu italià ha emplaçat tant la indústria com l'ecosistema de Barcelona, Catalunya i Espanya a posicionar-se a Sudamèrica i al Nord d'Àfrica. "A Barcelona hi ha molt talent i és important que se segueixi obrint a la cooperació entre sectors i al món", ha afirmat. 

L'estratègia més immediata de Seat passa per la connectivitat. És a dir, connectar també "el rei del hardware" que és el cotxe amb l'Internet of Things i crear així negoci a partir de les potencials transaccions entre client, producte i infraestructures, entre d'altres. "L'automoció canviarà les normes de joc", ha conclòs. 

Més informació
De Meo preveu tancar un any rècord
Tarraco: el SUV de Seat que no parla català per 30.000 euros
Avui et destaquem
Comentaris (1)
JordiP Fa 1 any
El problema dels semàfors de Barcelona, senyor Luca, no l'han pogut resoldre ni els més famosos experts del món. Fins i tot crec recordar que el mateix Thorson va venir per a això! I, ja veus, fracàs total. A canvi, està cobrant per estrangular el trànsit (pacificar, diu ell) i així acabar amb el soroll. He, he, però cada any costa un litre més travessar la ciutat! Barcelona no té arreglo. El De Meo ha pixat fora del tiesto.

El més llegit