De Meo preveu tancar un any rècord

El president de Seat calma la plantilla de Seat davant el retard en l'arribada de motors homologats amb la nova normativa

Luca de Meo és el president de Seat Luca de Meo és el president de Seat

El president de Seat, Luca de Meo, ha afirmat que la companyia confia a tancar un any rècord i evitar l'impacte a les planificacions de fàbrica a conseqüència de la recentment entrada en vigor de la nova normativa d'homologació, que implica retards en el subministrament.

En una carta dirigida a la plantilla, De Meo ha confirmat que entre setembre i desembre les restriccions provocaran la pèrdua de més de 10.000 cotxes i d'altres caixes de canvi, amb un impacte més gran als models Ibiza i Arona i, en menor mesura, al León.

La manca de motors implica la pèrdua de més de 10.000 cotxes, amb impacte més gran en els models Ibiza i Arona

En aquest context, el president de l'automobilística ha emfatitzat que, gràcies al conveni col·lectiu, es podran aplicar mesures de flexibilitat que "minimitzaran la repercussió en el dia a dia de la fàbrica" i ha demanat a la plantilla confiança en la direcció.

Ha avançat que les mesures a adoptar s'acabaran de confirmar aquest dimecres en el marc del comitè intercentres, amb el qual estan fent feina de manera estreta.

Més info: Seat retalla 10.000 vehicles a Martorell per manca de motors

De Meo ha fet incís en l'impacte de la nova homologació i ha explicat que el grup Volkswagen està patint retards en el subministrament de propulsors a totes les marques del consorci, i ha d'homologar més de 260 variants de motor/transmissió en poc temps, fet que ha provocat la falta de disponibilitat de determinats motors.

Ha recordat que es va fer feina juntament amb la part social abans de vacances per planificar l'impacte però ha reconegut que la situació d'ara no depèn completament de Seat, ja que està subjecta a disponibilitat i criteri de repartiment de motors dins del grup.

"Això ens obliga a revisar freqüentment les planificacions que es van establir, que tenen una repercussió immediata sobre la producció a les fàbriques de Martorell, Barcelona i Components", ha afirmat De Meo.

També ha assegurat que la normativa seguirà evolucionat i ha anticipat que la marca es podria tornar a trobar en una situació en la qual hagin de tornar a replantejar-se les planificacions.

En la carta, De Meo recorda les bones dades obtingudes per Seat entre gener i juny del 2018, amb la comercialització de 342.700 vehicles, un 20,1% més respecte al mateix període de l'any anterior, que ha aconseguit un benefici rècord de 212 milions d'euros en el primer semestre.

Avui et destaquem
El més llegit