• Empresa
  • Luis Casado, el botiguer 'trending topic'

Luis Casado, el botiguer 'trending topic'

Aquest comerciant és la cara visible del polèmic viral 'Compra en Sabadell', que acumula 120.000 visites a la xarxa i crítiques per igual

Luis Casado, al Compra en Sabadell
Luis Casado, al Compra en Sabadell
02 de Juliol de 2013
Act. 07 d'Abril de 2014

Va ser l'home més buscat del dia, fins que el periodista Marc Serra del Versió Rac1 el va localitzar a mitja tarda d'aquest dilluns. Encara aliè a la fama que li ha reportat el viral Compra en Sabadell, Luís Casado despenjava el telèfon i reivindicava la bona intenció del vídeo. "Tot i que intentem patrocinar Sabadell de la millor manera, sempre hi haurà a qui no li agradi". El propietari d'una tenda d'informàtica de la ciutat no entenia com aquest vídeo casolà i que ha donat un últim alè inesperat al celebèrrim Gangnam Style no havia estat "assimilat" pels usuaris.

En tres dies, el vídeo va camí de les 120.000 visites, ha estat trending topic a les xarxes socials i ha estat motiu de mofa i befa pel seu amateurisme manifest. Fins i tot els comerciants de Sabadell han demanat la retirada del viral per la suposada mala imatge que estaria provocant. Res més lluny de la intenció dels seus promotors. "Només volíem fer alguna cosa positiva i que fos un motiu d'alegria, sense intenció de lucrar-nos ni de reivindicar res més que el comerç de Sabadell", explica Ana Lorente, propietària de perruqueria Lorente i creadora de la lletra.

 

 


Comerciants de tota la vida
Tot i que el vídeo no està lligat a cap associació del comerç, els seus promotors són comerciants de Sabadell amb trajectòria. La pròpia Lorente va obrir la seva perruqueria fa 20 anys, quan en tenia 18. "Cada dia m'entren clients que no fan més que parlar de la crisi i de com s'està complicant tot, i els comerciants que hem participat al vídeo ens va fer il·lusió parlar en positiu i dir que Sabadell és una ciutat sensacional, on sempre hem viscut i treballat".

De fet, Lorente defuig d'estudi a l'hora de valorar la situació del comerç local. Prefereix no parlar sobre com la crisi està afectant a les petites botigues o sobre la pressió que exerceixen les grans superfícies que envolten el Vallès. "Els centres comercials sempre hi seran i també són comerç de Sabadell; el més important és que la gent estigui positiva i faci gasto", bromeja. La frase agafa sentit si es té en compte que Sabadell està 16 punts per sota de la mitjana del PIB a Catalunya i es manté per sobre del 20% d'aturats.  

Com un Barça-Madrid
Els participants al vídeo valoren positivament la seva repercussió, superior a tota expectativa, i accepten amb naturalitat les crítiques, fins i tot les que apunten que una promoció així sobre Sabadell només pot ser obra de terrassencs. "Sempre estem a la gresca amb Terrassa, i això ho estem vivint com un Barça-Madrid", assegura Lorente.