
25
d'Agost
de
2014
Act.
29
d'Agost
de
2014
El plaer fet producte. L'hedonisme al qual apel·la és allò que el fa diferent. Amb aquesta carta de presentació, la firma de gelats Frigo ha consolidat Magnum com un dels seus referents més importants. Gelats saborosos que, a l'estiu, es converteixen en un dels productes més consumits.
"Magnum va néixer en 1989 i va fer el que no havia fet ningú abans: llançar un gelat de pal per al consum dels adults. És el primer gelat pel plaer adult creat en una grandària major", conta Margarita Baselga-Navarro, responsable de màrqueting de la unitat de negoci de gelats de Unilever, qui està darrere de la seva producció.
La marca forma part de Frigo, nascuda al 1927 i propietat de la companyia multinacional, que va llançar als anys 50 productes tan arrelats al consum popular com els Calippo, Frigodedo, Frigurón i Frigopie, entre d'altres.
Però enguany, la marca referència compleix 25 anys. Una celebració que la companyia anglo-holandesa Unilever ha celebrat amb una intensa campanya de màrqueting i comunicació (també a xarxes socials) dissenyada per vincular-se amb el glamur i la distinció.
I per això, la firma ha comptat amb l'actriu Adriana Ugarte, el mestre pastisser Paco Torreblanca i el dissenyador de moda Juan Vidal com ambaixadors de la marca. L'objectiu d'aquesta efemèride tan celebrada? Transmetre la diferenciació. "Som referències no només pel gelat sinó per tot el que ha construït la marca: som sinònim d'indulgència, elegància, sofisticació", assegura Baselga-Navarro. Ens hem associat al món del cinema i de la moda, amb el que s'ha construït una imatge que és sinònim de plaer i glamur", afegeix.
Fabricació, sostenible, a Europa
Magnum és una de les marques més importants dins del negoci de gelats de Frigo, dins de la companyia Unilever. Segons assegura l'empresa, es fabrica per tota Europa, ja que aquesta gran companyia disposa d'instal·lacions per tot el continent europeu. Al procés, aposten per la sostenibilitat: utilitzen cacau d'origen 100% sostenible i certificat per Rain Forest Alliance, ingredient indispensable per aconseguir la xocolata que cobreix, de tant una manera com l'altra, els gelats.
El sabor d'aquest és, per a la companyia, una de les claus de l'èxit de Magnum. "L'èxit és una mescla de tot: d'estar obsessionats per la qualitat dels nostres productes i obtenir el millor al consumidor; d'altra banda, de la màgia, que fa que quan menges un Magnum sigui un moment molt especial; i d'altra banda, la innovació. Aquesta és una marca molt innovadora que sorprèn molt al consumidor i que, a més, s'adapta a les seves necessitats", revela la directiva de Unilever.
Consum adaptat a la crisi
Tot i la superioritat que la marca vol transmetre, les vendes segueixen sent fonamentals i la crisi ha estat un obstacle també per aquesta. De fet, l'oferta s'ha diversificat i la companyia ha creat diversos formats de consum, els anomenats 'mini' entre ells, per aconseguir entrar en la cistella de la compra i ser-hi un producte també per a consumir dintre de la llar, ampliant els hàbits, només vinculats a l'oci i les vacances. L'objectiu és estendre la idea que el plaer és felicitat, dintre i fora de casa.
"Magnum va néixer en 1989 i va fer el que no havia fet ningú abans: llançar un gelat de pal per al consum dels adults. És el primer gelat pel plaer adult creat en una grandària major", conta Margarita Baselga-Navarro, responsable de màrqueting de la unitat de negoci de gelats de Unilever, qui està darrere de la seva producció.
La marca forma part de Frigo, nascuda al 1927 i propietat de la companyia multinacional, que va llançar als anys 50 productes tan arrelats al consum popular com els Calippo, Frigodedo, Frigurón i Frigopie, entre d'altres.
Però enguany, la marca referència compleix 25 anys. Una celebració que la companyia anglo-holandesa Unilever ha celebrat amb una intensa campanya de màrqueting i comunicació (també a xarxes socials) dissenyada per vincular-se amb el glamur i la distinció.
I per això, la firma ha comptat amb l'actriu Adriana Ugarte, el mestre pastisser Paco Torreblanca i el dissenyador de moda Juan Vidal com ambaixadors de la marca. L'objectiu d'aquesta efemèride tan celebrada? Transmetre la diferenciació. "Som referències no només pel gelat sinó per tot el que ha construït la marca: som sinònim d'indulgència, elegància, sofisticació", assegura Baselga-Navarro. Ens hem associat al món del cinema i de la moda, amb el que s'ha construït una imatge que és sinònim de plaer i glamur", afegeix.
Fabricació, sostenible, a Europa
Magnum és una de les marques més importants dins del negoci de gelats de Frigo, dins de la companyia Unilever. Segons assegura l'empresa, es fabrica per tota Europa, ja que aquesta gran companyia disposa d'instal·lacions per tot el continent europeu. Al procés, aposten per la sostenibilitat: utilitzen cacau d'origen 100% sostenible i certificat per Rain Forest Alliance, ingredient indispensable per aconseguir la xocolata que cobreix, de tant una manera com l'altra, els gelats.
El sabor d'aquest és, per a la companyia, una de les claus de l'èxit de Magnum. "L'èxit és una mescla de tot: d'estar obsessionats per la qualitat dels nostres productes i obtenir el millor al consumidor; d'altra banda, de la màgia, que fa que quan menges un Magnum sigui un moment molt especial; i d'altra banda, la innovació. Aquesta és una marca molt innovadora que sorprèn molt al consumidor i que, a més, s'adapta a les seves necessitats", revela la directiva de Unilever.
Consum adaptat a la crisi
Tot i la superioritat que la marca vol transmetre, les vendes segueixen sent fonamentals i la crisi ha estat un obstacle també per aquesta. De fet, l'oferta s'ha diversificat i la companyia ha creat diversos formats de consum, els anomenats 'mini' entre ells, per aconseguir entrar en la cistella de la compra i ser-hi un producte també per a consumir dintre de la llar, ampliant els hàbits, només vinculats a l'oci i les vacances. L'objectiu és estendre la idea que el plaer és felicitat, dintre i fora de casa.