
24
de Juliol
de
2013
Act.
07
d'Abril
de
2014
"El cava és un producte plural i d'alta gamma, que no es mereix estar a menys de dos euros en un supermercat". La frase la recollíem en La Cara del Dia del passat dimecres, dedicada al director de comunicació de Freixenet, Pere Bonet, però la podria signar el fundador de les bodegues Raventós i Blanc, Manuel Raventós. L'empresari estava destinat a comandar un gegant com Codorniu, però va optar per fer el seu propi camí buscant l'excel·lència. Des del passat dilluns Raventós és també el nou president del Patronat de la Fundació Esade, agafant el relleu de Pedro Fontana.
"Esade és una referència de primer ordre pels emprenedors del país i un actiu clau per l'impuls de la innovació dins de les empreses", declarava valorant el nomenament. I la innovació ha estat un dels punts claus en la seva trajectòria, tot i que amb una visió més dirigida a millorar els processos que no pas a multiplicar la producció. Així almenys ho explicava en una de les poques entrevistes que ha concedit, pel digital Feedback Today. "Cal conèixer la tecnologia per saber-la aplicar en funció dels nostres interessos; en el nostre cas, ha de servir per aconseguir un punt òptim de qualitat".
L'hereu rebel
La història dels Raventós es remunta al segle XVI, i està molt lligada a la figura dels hereus i al món de la vinya. La família va entrar al segle XX sota el paraigües de la marca Codorniu, encara avui molt relacionada amb el modernisme. Res hauria estat més fàcil per l'empresari que seguir la línia familiar per acabar dirigint la marca, però quan va arribar el moment va optar per obrir un nou camí. "Codorniu estava a la gamma mitjana i baixa del cava, però deixava descoberta la gamma alta".
I aquest ha estat l'objectiu de Raventós i Blanc en els seus 27 anys de vida. "Darrere d'un bon cava hi ha una història fàcilment explicable pel restaurador", argumenta. Una història que avui ja és també familiar, gràcies a la incorporació a l'empresa del seu fill Pepe Raventós, també lligat a Esade, i que garanteix la continuïtat del projecte.
"Esade és una referència de primer ordre pels emprenedors del país i un actiu clau per l'impuls de la innovació dins de les empreses", declarava valorant el nomenament. I la innovació ha estat un dels punts claus en la seva trajectòria, tot i que amb una visió més dirigida a millorar els processos que no pas a multiplicar la producció. Així almenys ho explicava en una de les poques entrevistes que ha concedit, pel digital Feedback Today. "Cal conèixer la tecnologia per saber-la aplicar en funció dels nostres interessos; en el nostre cas, ha de servir per aconseguir un punt òptim de qualitat".
L'hereu rebel
La història dels Raventós es remunta al segle XVI, i està molt lligada a la figura dels hereus i al món de la vinya. La família va entrar al segle XX sota el paraigües de la marca Codorniu, encara avui molt relacionada amb el modernisme. Res hauria estat més fàcil per l'empresari que seguir la línia familiar per acabar dirigint la marca, però quan va arribar el moment va optar per obrir un nou camí. "Codorniu estava a la gamma mitjana i baixa del cava, però deixava descoberta la gamma alta".
I aquest ha estat l'objectiu de Raventós i Blanc en els seus 27 anys de vida. "Darrere d'un bon cava hi ha una història fàcilment explicable pel restaurador", argumenta. Una història que avui ja és també familiar, gràcies a la incorporació a l'empresa del seu fill Pepe Raventós, també lligat a Esade, i que garanteix la continuïtat del projecte.