La marca catalana per a "gossos activistes" que crea tendència a Europa

Cafide lluita per millorar la vida dels animals creant productes sostenibles i definint-se com una "marca vegana" que ja ha aterrat al mercat europeu

Cafide destina l’1% de les compres dels consumidors a projectes que lluiten per la defensa dels animals | Cedida Cafide destina l’1% de les compres dels consumidors a projectes que lluiten per la defensa dels animals | Cedida

Hi ha qui diu que el gos és el millor amic de l’home. Per aquest motiu, i arran de la creixent presa de consciència sobre els drets dels animals, en algunes llars, hi ha qui humanitza el seu gos. Qui el vesteix a la moda, qui el parla de geopolítica, o qui li prepara una truita de patates per sopar. Hi ha qui, fins i tot, li ensenya a anar al vàter. La gran majoria d’aquestes accions, en un principi, estan orientades a millorar les seves vides. En aquest context, Jordi Díaz, CEO i cofundador de Cafide, ha decidit anar més enllà i crear una “marca vegana d’accessoris sostenibles per a gossos activistes”.

“El nostre objectiu és lluitar per millorar la vida dels animals, i ho fem a través de productes sostenibles”, explica Díaz a VIA Empresa. “Volem portar el que fan marques com Patagonia o Ecoalf al món de les mascotes”. Cafide es tracta d’una iniciativa molt jove, en haver començat la seva activitat comercial fa set mesos malgrat haver-se constituït a finals de 2021.

Díaz: “El nostre objectiu és lluitar per millorar la vida dels animals, i ho fem a través de productes sostenibles”

Un mercat en creixement, una oportunitat

La idea va sorgir de Díaz i del seu soci fundador, Kevin Sánchez que ja sabien què era disposar de presència canina a casa. Arran de la seva experiència, es van adonar que el món de les mascotes “estava canviant molt” i que “no hi havia ningú que tingués una oferta de producte com la que nosaltres buscàvem com a consumidors finals”, explica Díaz, qui afegeix que “vam veure que feia falta algú al mercat que oferís això i va ser quan vam decidir llançar-nos a la piscina”.

Jordi Díaz, CEO y cofundador de Cafide | Cedida
Jordi Díaz, CEO i cofundador de Cafide | Cedida

I s’hi van llançar de cap. Actualment, Cafide ven arnesos, collarets, corretges, portabosses, llits, menjadores, joguines i productes destinats a la higiene dels gossos. A més de tenir una producció “el més ètica i sostenible possible”, la marca es considera a si mateixa com “la companyia 1%”. En sintonia amb el seu origen i la seva filosofia, Cafide destina l’1% de les compres dels consumidors a projectes que lluiten per la defensa dels animals.

Expandir-se a Europa en tan sols mig any

Tot i tractar-se d’un projecte que ha nascut fa relativament poc, està passant per un creixement exponencial: la marca està començant a expandir-se per Europa i, de fet, els seus productes ja han arribat a 30 botigues d’arreu del continent. “Tenim una forta presència a Alemanya i a altres mercats com França, Suïssa o Itàlia”, detalla Díaz. 

Després d’analitzar la situació del mercat a Europa, Díaz i Sánchez es van adonar que el mercat alemany era el que més evolucionat es trobava en aquest sector i van començar a rebre feedback per part de diverses botigues del país germànic, que sol·licitaven el seu producte. “El mercat alemany és un dels mercats més capdavanters en l’àmbit de la sostenibilitat i la vinculació amb la mascota, i per aquest motiu estem tenint un gran creixement en aquest país”.

 

L’evolució de Cafide permet preveure els seus cofundadors una facturació d’uns 200.000 euros per aquest 2023 i arribar al mig milió el 2024. Aquest creixement ha estat recentment premiat per la xarxa de Netmentora, la qual cosa està suposant “un gran ajut per impulsar tot el projecte, ja que ens permet conèixer gent que ha passat pel mateix que nosaltres i ens estan ajudant amb totes les etapes de creació de l’empresa així com a estar vinculats amb gent que té marques de moda”.

Créixer sense perdre el nord

Actualment, Cafide es troba en la seva primera ronda d’inversió amb l’objectiu de “formalitzar tot el testing que hem estat fent a escala de mercat, proveïdors i clients, per tal d’aconseguir un major volum i arribar a més gent”. En aquesta línia, l’equip de quatre persones que forma la marca té previst créixer i continuar generant més impacte, això sí, sense perdre el seu objectiu inicial: crear una marca de valor. 

Díaz: “No hem nascut per crear corretges i dir que som sostenibles, hem nascut per millorar la vida dels animals”

El fundador destaca que l’aprenentatge principal ha estat “aprendre a pivotar i a ser molt flexibles, adaptant-nos al que ens demanava el mercat i a com ens ho demanava”. També reflexiona sobre el gran repte que suposa crear una empresa que sigui prou sostenible econòmicament per poder fer arribar aquests beneficis als animals. Perquè, si una cosa té clara Díaz és que “no hem nascut per crear corretges i dir que som sostenibles, hem nascut per millorar la vida dels animals”.

Més informació
18 startups opten a ser els Impact Leaders de Netmentora Catalunya
Netmentora impulsa 116 nous projectes d'emprenedoria
Odisei Music, la solució ‘made in Catalonia’ més silenciosa pels saxofonistes
Avui et destaquem
El més llegit