La marca de roba catalana dissenyada per viatjar que fa la volta al món

Tropicfeel vesteix els viatgers “de cap a peus” d’una forma “autèntica i responsable”

Tropicfeel va facturar 22 milions d’euros el 2022 | Cedida Tropicfeel va facturar 22 milions d’euros el 2022 | Cedida

Viatjar és l’única forma de gastar diners i fer-se més ric”. Probablement, bona part dels 900 milions de persones que van viatjar el 2022 estarien d’acord amb aquesta cita anònima, en tractar-se d’una xifra que no deixa de créixer: en el primer trimestre d’aquest any, el nombre de viatgers internacionals ha arribat als 235 milions, més del doble que al mateix període del 2022. Per tant, viatgem molt, i cada vegada més. Però ho fem de forma responsable?

“Existeixen moltes marques per a una gran quantitat de hobbies, com ara surf, ioga, esports outdoors, però no existia una marca destinada a oferir peces versàtils i intel·ligents per facilitar la vida al viatger”. Aquesta va ser la reflexió que va dur a terme Alberto Espinós durant un viatge pel sud-est asiàtic. En tornar, va decidir deixar la seva feina per aventurar-se en un de nou: fundar Tropicfeel.

En el primer trimestre del 2023, la xifra de viatgers internacionals ha arribat als 235 milions

Vestir els viatgers "de cap a peus" de forma “autèntica i responsable”

Tropicfeel és una marca de roba, complements i accessoris que té l’objectiu de “vestir els viatgers de cap a peus amb productes versàtils que els inspirin a viatjar d’una forma autèntica i responsable”, detalla Espinós a VIA Empresa. La marca, més enllà de produir calçat transpirable, impermeable, jaquetes, accessoris de viatge o maletes, genera un actiu intangible que és l’essència del projecte: ganes de viatjar.

A finals del 2016 va ser quan Espinós va deixar la seva feina per començar a donar forma a la idea que va tenir durant l’estiu al territori asiàtic, i va apostar per “crear unes sabatilles totterreny, submergibles i que s’assequessin molt de pressa, que permetessin al viatger no haver d’endur-se a la maleta més d’un parell de sabatilles”. Des d’aleshores, l’aventura va accelerar fins que l’abril del 2018 Tropicfeel va llançar al mercat el seu producte definitiu.

Niló i polièster reciclat

En l’actualitat, la firma disposa d’un equip de 45 persones que encoratgen els viatgers d’arreu del món a fer allò que més els hi agrada d’una forma sostenible: el 100% dels teixits de niló que utilitza Tropicfeel estan fets amb niló reciclat. És el material ideal per als productes que ven la iniciativa liderada per Espinós, en tractar-se d’un teixit resistent i superlleuger. 

Un altre material de les peces de roba de Tropicfeel que genera un impacte positiu és el polièster reciclat, que permet crear dissenys lleugers i d'assecat ràpid. Gràcies a aquests dos materials, es disminueix l’ús del petroli i, com a resultat, es redueixen les emissions de gasos d’efecte hivernacle i l’ús d’aigua per a la fabricació. De fet, únicament amb el polièster reciclar, Tropicfeel va reduir les emissions de CO2 en un 14%.

Alberto Espinós, fundador de Tropicfeel | Cedida
Alberto Espinós, fundador de Tropicfeel | Cedida

Un creixement exponencial (i internacional)

En l’actualitat, la marca catalana viatja per països d’arreu del món. “Els Estats Units és el nostre mercat principal amb un 25% de la facturació, però també hem arribat a països com Alemanya, Regne Unit i Països Baixos”, apunta Espinós, qui detalla que “ens estem enfocant en el mercat europeu, on pretenem que la facturació en els pròxims anys sigui d’entre el 60 i el 70%”.

Tropicfeel va facturar 22 milions d’euros el 2022 

Tropicfeel va tancar el 2022 amb una xifra de negocis de 22 milions d’euros. Davant el creixement exponencial pel qual ha passat la marca des dels seus inicis, Espinós assegura que l’objectiu per als pròxims tres anys consisteix a “reduir una mica la velocitat de creixement”, malgrat que projecta créixer entre un 40 i un 50% cada any.

El camí que projecta Tropicfeel està marcat per un canvi d’estratègia: “al principi vam decidir accelerar la diversificació del producte per completar el nostre catàleg ràpidament”, explica Espinós, qui afegeix que els propers reptes no estaran enfocats en la diversificació de productes, sinó de canals: “El 96% de la nostra facturació del 2022 provenia del nostre propi e-commerce, i ara el nostre objectiu és arribar a l’espai físic mitjançant botigues pròpies i retailers”.

La paciència i les persones

Davant un projecte il·lusionant, ple de reptes, i que, sens dubte, creix a passes de gegant, Espinós concentra la clau de l’èxit en dos factors: la paciència i les persones. “En trobar-te davant una gran quantitat de reptes, la paciència i la perseverança són essencials, però disposar d’un equip talentós amb qui comparteixes una mateixa visió i missió és gran part de l’èxit de Tropicfeel”.

Més informació
Cóndor, la roba infantil feta a Catalunya que triomfa de la Xina als Estats Units
Mango fabrica roba sostenible amb impressió 3D
Lef Lingerie, de la revista ‘Fotogramas’ a la roba interior sostenible
Avui et destaquem
El més llegit