Marelli, primera víctima col·lateral de Nissan

El fabricant de components d'automoció es planteja el futur de 1.200 treballadors a tot el món

Marelli, proveïdor de llums de Nissan, planteja un ERO | iStock Marelli, proveïdor de llums de Nissan, planteja un ERO | iStock

El tancament de les plantes de Nissan a Catalunya té una primera víctima col·lateral. El fabricant de components d'automoció Marelli ha començat a negociar un expedient de regulació d'ocupació (ERO) per a 59 dels 180 treballadors que té a les plantes catalanes. La companyia té Nissan com un dels principals clients i, amb el tancament, ha anunciat una reestructuració. 

La direcció de l'empresa i els representants dels treballadors van iniciar la negociació dels acomiadaments després que es confirmés el tancament de les instal·lacions de Nissan de la Zona Franca, Sant Andreu i Montcada i Reixac. Aquest dimecres hi haurà una segona reunió per decidir el futur dels empleats de les plantes de Marelli a Santa Margarida i els Monjos i la Zona Franca de Barcelona. 

Més info: Nissan registra l'ERO un mes després d'anunciar-lo

A banda de la reorganització de l'empresa a Catalunya, el màxim directiu de la firma proveïdora de Nissan, Hiroshi Moriya, ha assegurat que l'impacte del tancament de l'automobilística a Catalunya serà a nivell mundial. Si no troben un nou client, ha afirmat, s'haurà de revisar el futur de 1.200 treballadors de la companyia.   

Més informació
I ara què? Un pla B a Nissan
De Ford a Nissan: un segle d'història empresarial
Nissan manté 100 dels 3.000 treballadors que té a Catalunya
Avui et destaquem
El més llegit