
10
d'Octubre
de
2013 - 05:30
Act.
22
d'Octubre
de
2013 - 12:25
Què ocupa l'actualitat dels departaments de màrqueting? Amb uns pressupostos ajustats, aquesta àrea de l'empresa acostuma a ser de les primeres a patir retallades. Davant d'aquesta situació cal tenir cintura suficient per ajustar-se el cinturó i mantenir l'exigència amb uns recursos més limitats. Posar èmfasi en diferenciar millor els productes, encertar plenament el perfil dels integrants de l'equip i l'aposta ferma pel màrqueting online són algunes de les principals missions.
Diferenciar-se de la competència
Un dels principals punts que tenen sobre la taula els departaments de màrqueting de moltes empreses és afrontar una pressió per preu molt important. Ara que la majoria de consumidors analitza bé com gastar cada euro, les empreses els han de convèncer que val la pena fer un esforç pel seu producte. "Has d'identificar els teus millors productes i apostar-hi fort", explica Eva Nogués, Marketing Manager d'Snaking a Mondelez, que afegeix que cal "innovació per diferenciar-se de l'enorme competència actual, i una comunicació per crear un vincle emocional amb el client i ser rellevant".
Jorge Herrera, director de Màrqueting d'Straumann, també té clar el que han de fer: "diferenciar els productes, sobretot els que fa anys que són al mercat i volem rellançar". Són aquelles productes que amb els anys poden haver caigut en "un sac indiferenciat amb la resta de competidors", i que s'han de posicionar bé perquè trobin sortida en un moment complicat del mercat.
Hi coincideix Marta Ministral, directora de Màrqueting de Castey: "ara hi ha moltes més marques i has d'oferir alguna cosa més al client". Ministral afegeix que "s'han de saber explicar millor els avantatges dels productes perquè el client entengui que val la pena comprar-los".
Solucions imaginatives
Però com s'afronta una reducció del pressupost? "Hem d'intentar prioritzar abans d'invertir, per no dispersar els recursos", explica Nogués, que adverteix d'una "major exigència en tots els àmbits per maximitzar el retorn de les inversions".
"Has de buscar fórmules innovadores per intentar fer el mateix que tenies planificat, però amb menys cost", explica Herrera, que assenyala les col·laboracions amb terceres empreses o el partnership amb proveïdors com algunes d'aquestes vies alternatives.
"Volem que tots els nostres clients se sentin igual d'importants, siguin grans distribuïdors o petit comerç", explica Ministral, que opta en aquest sentit per col·laborar en les accions de màrqueting del petit comerç que ha de vendre els seus productes.
Un equip compromès i amb talent
Davant d'aquestes situacions resulta clau disposar d'un equip capaç de superar-les. Eva Nogués assegura convençuda que "la diferència la marquen els equips", i per això és "bàsic un bon reclutament de talent per formar personal implicat, motivat i amb recorregut dins l'empresa".
Per Jorge Herrera, "si no trobes la persona adequada, més val no posar a ningú", i així exemplifica la necessitat d'encertar plenament els perfils escollits. "Cada cop és més necessari disposar de gent creativa i proactiva que superi les situacions complicades", sentencia el dirigent d'Straumann.
La directora de màrqueting de Castey afegeix que "els responsables de màrqueting s'han d'implicar en tots els processos, participar per veure l'efectivitat de les accions i que les jerarquies no facin perdre la perspectiva".
El màrqueting online, aposta segura
Un punt coincident és l'aposta pel màrqueting online. "Tot i que la televisió segueix sent el mitjà més potent, som conscients que hi ha targets on és més eficient invertir per trobar-los online", explica Nogués. Per la dirigent de Mondelez, la clau és "tenir molt clara l'estratègia per rendibilitzar al màxim els recursos".
Des de Castey, Marta Ministral assegura que "en la situació actual és bàsic aprofitar el potencial d'Internet i les xarxes socials". I és que el baix cost i l'oportunitat de mesurar perfectament les accions dutes a terme són alguns dels seus avantatges principals. "És una manera econòmica d'arribar amb facilitat al teu client i consumidor final", destaca la dirigent de Castey.
Diferenciar-se de la competència
Un dels principals punts que tenen sobre la taula els departaments de màrqueting de moltes empreses és afrontar una pressió per preu molt important. Ara que la majoria de consumidors analitza bé com gastar cada euro, les empreses els han de convèncer que val la pena fer un esforç pel seu producte. "Has d'identificar els teus millors productes i apostar-hi fort", explica Eva Nogués, Marketing Manager d'Snaking a Mondelez, que afegeix que cal "innovació per diferenciar-se de l'enorme competència actual, i una comunicació per crear un vincle emocional amb el client i ser rellevant".
Jorge Herrera, director de Màrqueting d'Straumann, també té clar el que han de fer: "diferenciar els productes, sobretot els que fa anys que són al mercat i volem rellançar". Són aquelles productes que amb els anys poden haver caigut en "un sac indiferenciat amb la resta de competidors", i que s'han de posicionar bé perquè trobin sortida en un moment complicat del mercat.
Hi coincideix Marta Ministral, directora de Màrqueting de Castey: "ara hi ha moltes més marques i has d'oferir alguna cosa més al client". Ministral afegeix que "s'han de saber explicar millor els avantatges dels productes perquè el client entengui que val la pena comprar-los".
Solucions imaginatives
Però com s'afronta una reducció del pressupost? "Hem d'intentar prioritzar abans d'invertir, per no dispersar els recursos", explica Nogués, que adverteix d'una "major exigència en tots els àmbits per maximitzar el retorn de les inversions".
"Has de buscar fórmules innovadores per intentar fer el mateix que tenies planificat, però amb menys cost", explica Herrera, que assenyala les col·laboracions amb terceres empreses o el partnership amb proveïdors com algunes d'aquestes vies alternatives.
"Volem que tots els nostres clients se sentin igual d'importants, siguin grans distribuïdors o petit comerç", explica Ministral, que opta en aquest sentit per col·laborar en les accions de màrqueting del petit comerç que ha de vendre els seus productes.
Un equip compromès i amb talent
Davant d'aquestes situacions resulta clau disposar d'un equip capaç de superar-les. Eva Nogués assegura convençuda que "la diferència la marquen els equips", i per això és "bàsic un bon reclutament de talent per formar personal implicat, motivat i amb recorregut dins l'empresa".
Per Jorge Herrera, "si no trobes la persona adequada, més val no posar a ningú", i així exemplifica la necessitat d'encertar plenament els perfils escollits. "Cada cop és més necessari disposar de gent creativa i proactiva que superi les situacions complicades", sentencia el dirigent d'Straumann.
La directora de màrqueting de Castey afegeix que "els responsables de màrqueting s'han d'implicar en tots els processos, participar per veure l'efectivitat de les accions i que les jerarquies no facin perdre la perspectiva".
El màrqueting online, aposta segura
Un punt coincident és l'aposta pel màrqueting online. "Tot i que la televisió segueix sent el mitjà més potent, som conscients que hi ha targets on és més eficient invertir per trobar-los online", explica Nogués. Per la dirigent de Mondelez, la clau és "tenir molt clara l'estratègia per rendibilitzar al màxim els recursos".
Des de Castey, Marta Ministral assegura que "en la situació actual és bàsic aprofitar el potencial d'Internet i les xarxes socials". I és que el baix cost i l'oportunitat de mesurar perfectament les accions dutes a terme són alguns dels seus avantatges principals. "És una manera econòmica d'arribar amb facilitat al teu client i consumidor final", destaca la dirigent de Castey.