MartiDerm crea un mirall intel·ligent que ofereix un diagnòstic de l’estat de la pell

El dispositiu compta amb un programari dotat d’intel·ligència artificial que proporciona un diagnòstic amb 8 mètriques sobre l’estat de la pell de la persona

La seu de l'empresa MartiDerm | Cedida La seu de l'empresa MartiDerm | Cedida

L’empresa catalana de productes de cosmètica MartiDerm ha creat un mirall intel·ligent que, en pocs segons, ofereix un diagnòstic de l’estat de la pell i realitza una proposta de tractament personalitzat. Aquesta eina, que compta amb un programari dotat d’intel·ligència artificial, analitza el tipus de pell de la persona mitjançant vuit mètriques diferents i recomana la rutina de neteja adient per al dia, la nit i la cura setmanal.

La tecnologia d’intel·ligència artificial que incorpora el mirall reuneix una base de dades de més de cinc milions de fotografies de diferents edats i ètnies que permet fer un diagnòstic de l’estat de la pell a l’instant. Un resultat basat en indicadors com les arrugues, les ulleres o les taques, entre d’altres. Per Francesc Cuadrat, director d’estratègia i transformació de MartiDerm, “el mirall ofereix una rutina especialitzada que permet al client veure quins productes utilitza actualment i quins li farien falta per solucionar aquells aspectes que més el preocupin”.

Per desenvolupar el prototip, MartiDerm s’ha aliat amb la startup de Hong Kong Actimirror, que els ha proporcionat la tecnologia d’efecte mirall. “Les persones ens mirem al mirall una mitjana de 40 vegades al dia i ens hi estem uns 15 minuts”, assegura Cuadrat. Per tant, el fet de posar un mirall en un punt de venda, en lloc d’algun altre dispositiu com una tauleta, “atrau el client per mirar-se i en aquest moment el mirall ja pot començar a interactuar-hi”, afegeix.

El mirall intel·ligent s’ha instal·lat de forma pilot en cinc establiments com farmàcies o botigues de cosmètica, amb uns resultats que han permès a MartiDerm incrementar les vendes i fer créixer la venda creuada. A més, segons el dirigent de l’empresa, “ens permet millorar la taxa de fidelitat del client i ser més sostenibles, atès que podrem rebaixar la dependència dels desplaçaments dels nostres formadors o comercials als punts de venda per assessorar el client final”.

MartiDerm, que es va constituir com a laboratori dermo cosmètic l’any 1997, és el fruit de les primeres fórmules de dermo cosmètica desenvolupades des del 1952 per Josep Martí Tor en una farmàcia del carrer Aragó de Barcelona. Actualment, disposa de la seu i un centre productiu amb una superfície de 10.000 metres quadrats a Cervelló (Baix Llobregat) i compta amb una plantilla de més de 200 persones. L’empresa, amb una facturació global de més de 30 milions d’euros, exporta el 50% de la seva facturació i té presència a més de 40 països arreu del món.

Avui et destaquem
El més llegit