L'activitat turística ha disparat les vendes dels supermercats Mercadona i enguany es preveu que arribin als 1.800 milions d'euros, una xifra que suposaria el 4,5% de la facturació bruta del grup valencià, segons ha avançat Expansión.
Aquesta dada, comptabilitzada a partir de les operacions registrades amb targetes estrangeres durant el 2025, demostra un creixement intensiu en els darrers cinc anys, ja que el 2021 es van ingressar 750 milions d'euros provinents del consum turístic, cosa que va representar el 2,7% dels ingressos totals, menys de la meitat que aquest 2025.
Aquest creixement s'ha anat registrant de manera progressiva, a mesura que el turisme s'ha anat recuperant després de la pandèmia: el 2022, els ingressos per targetes internacionals van arribar als 1.060 milions i van representar el 3,4% de les vendes brutes; el 2023, als 1.340 milions i al 3,8%; i l'any passat, als 1.550 milions i al 4%.
A Catalunya, Mercadona és la cadena de supermercats líder del sector, amb una quota de mercat del 24% el 2024 segons Wordpanel i prop de 240 establiments al territori. Segons les dades oficials compartides per la companyia valenciana al mes de maig, Mercadona va destinar 5.226 milions d'euros a compres a proveïdors catalans durant el 2024, un 5,5% més que l'any anterior.