Mercadona trenca la barrera dels 1.000 milions d'euros de benefici

La cadena de supermercats espanyola dispara un 15% les vendes amb 35.527 milions facturats

Juan Roig, president de Mercadona, després de la roda de premsa de resultats | ACN Juan Roig, president de Mercadona, després de la roda de premsa de resultats | ACN

Mercadona trenca la barrera dels 1.009 milions d'euros de benefici el 2023, un 37,25% més, en un any marcat per l'increment de preus de la cistella de la compra. La cadena de supermercats amb més treballadors a Espanya continua polvoritzant el total de vendes amb 35.527 milions facturats per l'impuls del consum, un 15% més que l'any anterior, que també havia sigut de rècord. "Tenir beneficis està molt mal vist, però és una cosa molt bona", ha remarcat el president i principal accionista de la companyia, Juan Roig en una roda de premsa des de Paterna. Aquest exercici, Mercadona ha aconseguit ser rendible per primer cop a Portugal, quatre anys després d'instal·lar-se al país.

L'empresari ha destacat que el 2023 ha sigut un any "extraordinari" per la companyia que té 104.000 empleats i ha defensat que els resultats s'han obtingut "prenent decisions valentes, a vegades impopulars i molestes".

1.000 productes més barats

Aquest 2023, Mercadona ha notat un increment de clients, amb una pujada de 200 tiquets per botiga al dia respecte de l'any anterior. Aquest augment d'afluència s'ha plasmat en un creixement de la quota de mercat a Espanya de 0,6 punts fins al 27,6%.

En un any marcat per l'increment de preus dels aliments, la cadena de supermercats ha "aconseguit baixar la cistella de la compra més del que ha pujat la inflació", abaixant els preus en 1.000 productes. En canvi, s'han mantingut preus més elevats en xocolates, pastes, olis i arròs, productes en els quals les matèries primeres continuen a l'alça.

Més info: Mercadona supera les 100.000 persones en plantilla

El directiu ha afirmat que aquest 2024 "les matèries primeres estan baixant" després d'una "inflació impressionant" l'any anterior per "les guerres, l'escassetat i l'especulació". "Ja estem veient una baixada de preus, però sempre costa més baixar que pujar", ha dit Roig.

Descartada l'expansió a un tercer país

Pel que fa a l'evolució a Portugal, el 2023 ha sigut el primer any que s'ha tancat en números verds. Ara, Mercadona està centrada a consolidar les vendes a Portugal abans d'expandir-se a un tercer país. "Anirem a un altre país quan tinguem Portugal igual de dominat que Espanya, cosa ens costarà molta feina. Un tercer país és una complicació", ha afirmat Roig. 

Més informació
Mercadona, Carrefour, Lidl, Eroski i Dia acumulen el 51% del mercat estatal de la distribució
Mercadona tanca el 2023 destinant 23.100 tones d'aliments a 762 entitats socials
Mercadona reparteix 600 milions d'euros entre els treballadors
Avui et destaquem
El més llegit