Al director general de Muy Mucho, Stefan Quiles, li han dit que la seva cadena de botigues és un "xino pijo". També li han arribat a comentar que és un "Ikea urbà". El cert és que els establiments Muy Mucho, que venen al centre de les ciutats complements de la llar, amb una estètica cuidada i preus molt competitius, han trobat el seu moment per créixer en plena crisi. L'empresa catalana tancarà aquest any amb vint botigues entre pròpies i franquiciades, el doble que l'exercici anterior, i preveu obrir-ne l'any que ve, com a mínim, una desena més.
Seguiran capgirant el basar oriental tradicional, sense renunciar a comprar el producte a Àsia. "Hi ha molta diferència entre entrar en una de les nostres botigues i entrar en un basar xinès. Al basar, quan hi entres només vols marxar, perquè només hi compres preu", explica Stefan Quiles a les oficines centrals de Muy Mucho, a Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat).
El director general explica que a les seves botigues, que ofereixen des d'una tassa de disseny fins a un moble per al saló, tot està estudiat. La seva estètica vol diferenciar-se de qualsevol altre botiga a través de les olors, la forma dels prestatges, la llum, la temperatura i una decoració "senzilla i espartana". "Tot això afecta d'una manera molt sensible a les vendes", admet.
Varietat de proveïdors
Però el producte també els marca la diferència. Compten amb uns 150 proveïdors i uns 10.000 productes diferents l'any. Tanta varietat fa molt fàcil provar noves referències sense por a equivocar-se i fa molt difícil copiar-los, opina Quiles. I argumenta que "hi ha moltes botigues que es poden replicar en cosa de dies perquè es limiten a comprar a quatre proveïdors".
Un mapa d'Àsia d'un metre d'alt presideix l'àrea de logística internacional de la seu central de Muy Mucho. I és que aquests 150 proveïdors són bàsicament asiàtics per tal de treballar amb els preus de venda que ofereixen: d'India, Filipines, Vietnam, Indonesia i, molt especialment, de la Xina. "Ens hem especialitzat tant en el mercat xinès que, potser sense saber-ho, som els que millor sabem comprar allà", treu pit el director general d'aquesta empresa familiar que factura deu milions.
Compra per impuls
Mentrestant, a les botigues de Muy Mucho de la cèntrica rambla de Catalunya de Barcelona, el tràfec és constant. Es caracteritzen per un voluminós anar i venir de públic. La cadena concentra el 80% de les vendes en públic femení i juga en la lliga de la compra impulsiva. Segons el director general, "les botigues tenen novetats cada setmana".
Això fa que no comprin per temporades als proveïdors i que treballin amb nivells d'estoc molt baixos. De fet, ajuden també a complir aquest objectiu d'estoc mínim les promocions i els períodes de rebaixes, una tendència que han incorporat obligats pel context en els darrers tres anys.
Créixer amb franquícies
I pel que també han apostat molt recentment és pel model de franquícia. La història de Muy Mucho es remunta a mitjans dels 90, però l'autèntica progressió en nombre de botigues al mercat català i espanyol és recent. La fórmula, que requereix entre 100.000 i 250.000 euros d'inversió inicial, li permet a la matriu externalitzar la gestió de recursos humans, millorar la seva capacitat de compra i accelerar l'expansió.
Són una empresa familiar amb un centenar de treballadors que ha fet evolucionar la idea inicial d'obrir una botiga de tot a cent al carrer de Casanova de Barcelona. Stefan Quiles, director general, compta ara amb el suport del seu pare –el fundador- en temes de gestió i de la seva germana en compres de producte. Des de San Boi, on tenen la central de compres, ja han començat el salt del mercat català a l'espanyol i estudien créixer també cap al Nord d'Àfrica, Polònia i els EUA.
Seguiran capgirant el basar oriental tradicional, sense renunciar a comprar el producte a Àsia. "Hi ha molta diferència entre entrar en una de les nostres botigues i entrar en un basar xinès. Al basar, quan hi entres només vols marxar, perquè només hi compres preu", explica Stefan Quiles a les oficines centrals de Muy Mucho, a Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat).
El director general explica que a les seves botigues, que ofereixen des d'una tassa de disseny fins a un moble per al saló, tot està estudiat. La seva estètica vol diferenciar-se de qualsevol altre botiga a través de les olors, la forma dels prestatges, la llum, la temperatura i una decoració "senzilla i espartana". "Tot això afecta d'una manera molt sensible a les vendes", admet.
Varietat de proveïdors
Però el producte també els marca la diferència. Compten amb uns 150 proveïdors i uns 10.000 productes diferents l'any. Tanta varietat fa molt fàcil provar noves referències sense por a equivocar-se i fa molt difícil copiar-los, opina Quiles. I argumenta que "hi ha moltes botigues que es poden replicar en cosa de dies perquè es limiten a comprar a quatre proveïdors".
Un mapa d'Àsia d'un metre d'alt presideix l'àrea de logística internacional de la seu central de Muy Mucho. I és que aquests 150 proveïdors són bàsicament asiàtics per tal de treballar amb els preus de venda que ofereixen: d'India, Filipines, Vietnam, Indonesia i, molt especialment, de la Xina. "Ens hem especialitzat tant en el mercat xinès que, potser sense saber-ho, som els que millor sabem comprar allà", treu pit el director general d'aquesta empresa familiar que factura deu milions.
Compra per impuls
Mentrestant, a les botigues de Muy Mucho de la cèntrica rambla de Catalunya de Barcelona, el tràfec és constant. Es caracteritzen per un voluminós anar i venir de públic. La cadena concentra el 80% de les vendes en públic femení i juga en la lliga de la compra impulsiva. Segons el director general, "les botigues tenen novetats cada setmana".
Això fa que no comprin per temporades als proveïdors i que treballin amb nivells d'estoc molt baixos. De fet, ajuden també a complir aquest objectiu d'estoc mínim les promocions i els períodes de rebaixes, una tendència que han incorporat obligats pel context en els darrers tres anys.
Créixer amb franquícies
I pel que també han apostat molt recentment és pel model de franquícia. La història de Muy Mucho es remunta a mitjans dels 90, però l'autèntica progressió en nombre de botigues al mercat català i espanyol és recent. La fórmula, que requereix entre 100.000 i 250.000 euros d'inversió inicial, li permet a la matriu externalitzar la gestió de recursos humans, millorar la seva capacitat de compra i accelerar l'expansió.
Són una empresa familiar amb un centenar de treballadors que ha fet evolucionar la idea inicial d'obrir una botiga de tot a cent al carrer de Casanova de Barcelona. Stefan Quiles, director general, compta ara amb el suport del seu pare –el fundador- en temes de gestió i de la seva germana en compres de producte. Des de San Boi, on tenen la central de compres, ja han començat el salt del mercat català a l'espanyol i estudien créixer també cap al Nord d'Àfrica, Polònia i els EUA.
Subscriu-te de franc a VIA Empresa i rebràs al teu correu les nostres millors històries, reportatges i entrevistes, a més d’altres avantatges exclusius per a subscriptors.
Abans d'enviar-nos les teves dades llegeix la següent informació INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE PROTECCIÓ DE DADES Responsable del tractament: TOTMEDIA COMUNICACIÓ, S.L. Finalitat del tractament: Atendre les sol·licituds d'informació que els usuaris d'aquest formulari ens enviïn. Legitimació: Consentiment de l'interessat en enviar-nos el formulari amb les seves dades. Destinataris: El personal, la direcció de l'empesa i els prestadors de serveis necessaris per complir amb les nostres obligacions. No cedirem les seves dades a tercers. Drets que l'assisteixen: Té dret a accedir, rectificar i/o suprimir les seves dades, així com altres drets, com s'explica detalladament a la política de privacitat, dirigint-se a privacitat@totmedia.cat. Informació addicional: Per a més informació consultin la política de privacitat.