
MyWorkUp és una aplicació perquè gent jove trobi feina temporal en el sector de les promocions, però d'altra banda és una plataforma perquè les empreses puguin controlar tot el procés d'una promoció: contractació de treballadors i control de l'esdeveniment. Així ho explica Eduardo de la Hoz, CEO d'aquesta empresa que participa en el Connector Mobile Barcelona, incubadora del mStartupBarcelona, el hub d'acceleradores de projectes mobile que gestiona Barcelona Activa i que ara ja està en ple rendiment només sis mesos després d'obrir les portes.
Un pas smart en la gestió d'esdeveniments
Aquesta aplicació és una plataforma que connecta unacomunitat de candidats "afins" amb les marques, a través dels seus dispositius mòbils, que permet redefinir el procés de gestió d'esdeveniments (des de la cerca, selecció i contractació de personal, formació, control i reporting ontime) per oferir a les marques o clients unasolució més transparent i econòmica, eficient, aconseguint els millors talents i perfils, incrementar l'èxit de l'execució i resultats de les accions promocionals i esdeveniments i optimitzar el matching dels candidats amb les ofertes de treball concordes a les seves capacitats, disponibilitat, estil de vida, aptituds, salari i competències.
Segons explica de la Hoz, MyWorkup connecta als usuaris amb ofertes de treball ocasionals i/o a temps parcial que s'ajusten a l'interès i disponibilitat individual. L'app permet a la comunitat d'usuaris rebre notificacions amb ofertes de treball concordes al perfil de cada usuari i que s'ajusten al seu estil de vida.
D'altra banda, la plataforma web permet a les empreses contactar amb perfils afins i interessats i realitzar el seguiment i control de tot el procés d'un esdeveniment o acciópromocional. L'empresari explica que "en una promoció amb centenars d'hostesses repartides per diverses ciutats, la complexitat del control és alta, amb MyWorkup ajudem a reduir-la mitjançant el mòbil: controlar l'arribada de l'hostessa, els stocks de producte, gestió dels contractes i un llarg etcètera".
"En el fons és com si fóssim una agència, nosaltres gestionem els contractes de treball i les relacions amb les marques", apunta de la Hoz i posa un exemple de com MyWorkup facilita la feina: "Per poder captar 100 promotores per una campanya en l'àmbit nacional cal contactar a 8 o 9 cops el nombre de persones que al final s'empraran, amb aquesta app s'optimitza la cerca amb un sistema de matching per reduir i facilitar el procés de cerca".
En l'experiència hi ha el negoci
L'equip de MyWorkup, integrat per cinc components, està format per persones provinents del món de promocions en retail, publicitat, sector firal, supermercats i el trade marketing. De la Hoz fa més de 15 anys que hi treballa i en aquest temps ha pogut comprovar quins són els problemes que tenen les marques a l'hora de controlar el procés promocional. "Hem nascut de manera molt pròxima a les necessitats del mercat", presumeix l'emprenedor i afegeix que "aprofitant la capacitat dels smartphones va néixer aquest projecte".
L'app ara està disponible en Android i també ho estarà per a iOs abans del llançament oficial. L'aplicació encara es troba en procés de perfeccionament però s'estrenarà en breus, al juliol, i faran diverses proves amb casos reals a Barcelona per comprovar l'eficàcia de l'aplicació en el sector de fires, una marca d'automoció i una beguda alcohòlica.
Connector va seleccionar aquesta aplicació per accelerar-la donada la seva vinculació al sector mobile però també pel seu potencial de creixement. El procés d'acceleració conclourà a l'octubre, quan de la Hoz i el seu equip es presentaran a una ronda de finançament. De la Hoz té clar el full de ruta d'aquest projecte i és ambiciós: "El mes de juliol sortim a Barcelona, volem estar preparats per l'octubre i segurament, al novembre, volem saltar a escala estatal", conclou.