La NASA ha seleccionat l'empresa catalana Thinex, amb seu a Aiguaviva (Selva), per desenvolupar un nou sistema d'impressió de sensors que determinin la tensió en els paracaigudes quan es despleguen a l'espai, segons ha informat el departament d'Empresa i Treball aquest dimecres en un comunicat. Thinex, que és especialista en la impressió de material electrònic sobre tota mena de teixits i superfícies, ja ha proporcionat diversos prototips de sensors de deformació impresos ultrafins per a l'agència estatunidenca.
El director de la unitat de negoci de Thinex, Marc Vizern, ha afirmat que a causa de la complexitat per testar aquests sistemes a la Terra, la tecnologia de Thinex "s'ha dissenyat per adaptar-se al delicat nylon ripstop utilitzat en paracaigudes i permetre la mesura in situ de la deformació i la càrrega, mantenint el rendiment original de la tela". "La nostra impressió de sensors permet a la NASA obtenir una adhesió excel·lent que preserva l'elasticitat i resistència mecànica del material subjacent en els seus paracaigudes", ha afegit.
Per al creixement de l'empresa i l'acord amb la NASA, Thinex ha comptat amb el suport d'Acció, l'agència per al creixement de les empreses del departament, amb ajudes i assessorament per al desenvolupament d'una nova línia estratègica de negoci, el desenvolupament de tecnologia innovadora i per accedir a l'oportunitat de treballar amb la NASA mitjançant la plataforma Catalonia Open Challenges.
Establert el 1989, el grup compta amb més de 200 professionals, una facturació anual de 42 milions d'euros i una clara orientació internacional, amb el 55% de les vendes destinades a mercats exteriors, i destina anualment un 2% de la seva facturació a la R+D.