Ser diferent, una nova estratègia de màrqueting

Nude Project és una marca de roba que neix de la necessitat de crear comunitat entre els joves

Bruno Casanovas i Alex Benlloch, fundadors de Nude Project | Cedida Bruno Casanovas i Alex Benlloch, fundadors de Nude Project | Cedida

La generació Z ha aportat moltes noves maneres de constituir i crear empreses. Abans les companyies d'èxit es basaven en un producte bo i de qualitat que per alguna raó es convertia en tendència. Avui dia les regles del joc han canviat i les marques ja no només volen aconseguir vendre el seu producte sinó crear comunitat, aquesta gran onada d'usuaris i clients que se senten identificats no només amb el producte sinó amb tot allò que una marca ha de representar. És per aquest motiu, que les noves companyies se centren a crear un missatge potent que englobi tot allò que el seu públic objectiu espera d'elles. Nude Project és un exemple d'aquestes noves companyies, una marca de roba que, amb l'estil per bandera, intenta agrupar al màxim de gent possible dins dels seus valors.

"La moda és la punta del nostre iceberg", explica Bruno Casanovas, cofundador de la companyia. Ell, juntament amb Alex Benlloch es van conèixer a través de les xarxes socials i no van trigar més d'un mes a deduir que volien crear quelcom de manera conjunta que reflectís tot allò que a ells els agradava. "Avui dia ja no només es tracta del producte sinó tot allò que implica i demostra l'empresa", recorda Benlloch. Els dos emprenedors van decidir començar a comercialitzar les seves samarretes a la porta de la seva universitat i tres anys després estan instal·lats a Barcelona per gust i ja han obert dues pop-up, primer a la mateixa capital catalana i seguidament a Madrid.

Nude Project és una marca que es defineix per l'estil americà i la cultura estudiantil i juvenil. Les seves dessuadores es venen per tot el món i només en l'últim any ja porten més de 50.000 unitats venudes amb més de dos milions de facturació: "Compartir el missatge, crear comunitat i sobretot connectar amb la nostra gent són els principals objectius de la nostra marca", explica Casanovas. Així doncs, els fundadors són els encarregats de crear i dissenyar la roba que posen a la venda des de la seva pàgina web lligada al seu Instagram amb més de 200.000 seguidors. I és que la companyia posa molt d'esforç en la qualitat dels seus productes, ja que es relacionen directament amb tot allò que ells volen construir com a marca: "Estem sempre en contacte amb el producte que venem i intentem tenir la millor qualitat possible", afegeix Casanovas.

Benlloch: "Volem ser un 'influencer' que respon als missatges"

Des que l'empresa va obrir les portes ja té nou treballadors que tot i no sé un gran nombre de persones, Benlloch descriu que "tot allò que han pogut externalitzar de la matriu de l'empresa ha estat per assegurar-ne la qualitat". D'aquesta manera, els emprenedors expliquen que ells mateixos s'han volgut rodejar de grans professionals per a suplir el seu poc coneixement del teixit empresarial: "Nosaltres teníem una idea, però hem hagut de dedicar-nos a buscar aliats que ens ajudessin a fer-la realitat", esmenta un dels fundadors. Aquesta fórmula, segons expliquen els joves empresaris els ha portat a l'èxit, ja que gràcies al coneixement dels professionals i el seu coneixement del públic objectiu al qual van dirigits han aconseguit crear un missatge "que agrada", recorden els cofundadors.

Un vincle especial

No és cap secret que les noves marques es nodreixen d'aquesta comunitat que creen, sobretot en termes de màrqueting i control de les xarxes socials. Tot i això, Nude Project s'ha volgut convertir en una marca que sempre interactua amb el seu públic: "Volem ser com aquell amic amb el qual es pot parlar o un influencer que respon als missatges", descriu Benlloch i afegeix que per a ell hagués sigut una grata sorpresa "que la seva marca de roba preferida hagués tingut en consideració els seus missatges en el seu moment".

Amb aquesta necessitat de ser propers al seu públic, Nude Project ha intentat indicar les dates adients per obrir les seves pop-up, ja que "és la manera que tenim les noves marques de posar cara als consumidors i a la comunitat", reconeix Casanovas. En aquest sentit, les botigues emergents s'han obert a Madrid i Barcelona per seguir cultivant aquesta clientela fixa i també per aconseguir captar-ne de nova: "El concepte de Nude Project no va lligat només a la moda tot i que és l'aparador, així que les nostres pop-up havien de reflectir aquesta mentalitat", descriu el jove empresari.

Casanovas: "El concepte de Nude Project no va lligat només a la moda tot i que és l'aparador"

El seu coneixement de les xarxes i la joventut dels dos empresaris es podrien considerar claus d'èxit d'aquest projecte, així com, la necessitat de ser propers al seu públic i consentir-lo. Nude Project no només té constància del fet que els seus clients són de confiança sinó que durant l'època del Black Friday ho van voler posar a prova. "Vam hackejar la nostra pròpia pàgina web perquè els descomptes fossin aplicables des de molt abans i poguéssim veure la reacció dels nostres fidels consumidors", somriu Casanovas. L'experiment no només va portar més notorietat a la marca sinó que va emmarcar el que els mateixos emprenedors ja sospitaven: "Molta gent ens va contactar per fer-nos saber que alguna cosa no anava bé, no hi va haver grans vendes, però vam aprendre que teníem un públic fidel", diu Benlloch.

La comunitat de Nude Project demostra estar a l'altura del que els fundadors buscaven pel seu projecte i la companyia s'assegura un lloc en el mercat, sobretot entre la gent més jove. Amb una imatge ben cuidada i productes de qualitat, la companyia espera seguir creixent, però no assegura que sigui en l'àmbit de la moda, ja que tal com afirmen els mateixos fundadors "el vincle ha estat la roba perquè ens inspirava, però la comunitat és el que ens importa".

Més informació
Teloputodije, de la paret del lavabo al logo d'una samarreta
Pit i Collons i Els Ximplets: la nova moda que parla en català
Avui et destaquem
El més llegit