El packaging reivindica el seu èxit

Decopak, TEB Grup Cooperatiu i Schneider Electric comparteixen els seus models de negoci a la II Jornada de Creixement Empresarial i Canvi Estratègic

Benvinguda d'Artur Costa (Packaging Clúster) i Encarnació Avilés (Acció) | Cedida Benvinguda d'Artur Costa (Packaging Clúster) i Encarnació Avilés (Acció) | Cedida

Aquest dimarts 6 de febrer s'ha celebrat la II Jornada de Creixement Empresarial i Canvi Estratègic a la seu d'Acció a Barcelona. La jornada La innovació estratègica i la cultura emprenedora com a pilars del creixement, dirigida per Albert Rof, emprenedor, consultor, docent i mentor, ha traslladat com detectar i validar oportunitats de negoci, tot mostrant casos reals i metodologia d'innovació i d'emprenedoria útil per a les empreses.

Per tal d'exemplificar models reals d'empreses del territori, directius membres del Clúster del Packaging, han posat sobre la taula exemples reals de com aplicant innovació i re invenció de models de negoci, han aconseguit consolidar i fer créixer les empreses. El primer cas és el de Decopak Europ de la mà d'Albert Sanahuja, fundador i president. Sanahuja ha explicat l'evolució de la companyia, que ha triplicat la facturació en quatre anys.

A continuació, TEB Grup Cooperatiu, de la mà de Jorge Gutiérrez, el seu director comercial, ha argumentat com han superat la crisi, amb grans creixements des d'aleshores, mitjançant la reinvenció de la cooperativa: van entrar a nous sectors com el de l'alimentació, la cosmètica i l'automoció, van passar a fabricar producte i a generar nous serveis d'activitat.

Finalment Xavier Armengol, director OEM d'Schneider Electric, ha exposat els reptes que venen a escala social i industrial: l'híper connectivitat i les dades, que transformaran els actuals negocis. Armengol ha situat la clau del creixement en conèixer realment les necessitats dels clients, per tal de poder créixer amb ells. Ha destacat que l'evolució de la companyia ha estat tradicionalment lligada al sector de la distribució elèctrica i l'automatització, en un entorn on el software és la peça clau.

Aquests tres casos se sumen als tres presentats en l'edició anterior, en què Menshen, Industrial Sagarra i Font Packaging Group mostraren també el seu creixement, mitjançant el canvi estratègic.

Més informació
7 exemples de com fer del ‘packaging’ un element estratègic
Font Packaging, el cartró a mida
Quan l’envàs importa tant com el producte
Avui et destaquem
El més llegit