• Empresa
  • Parlem fa el salt a la rendibilitat operativa i preveu un benefici net el 2025

Parlem fa el salt a la rendibilitat operativa i preveu un benefici net el 2025

La companyia catalana assoleix per primer cop un flux de caixa operatiu positiu i preveu un resultat net positiu el 2025, impulsada per l’eficiència i la digitalització

    El conseller delegat del grup Parlem, Xavier Capellades | ACN
    El conseller delegat del grup Parlem, Xavier Capellades | ACN
    Redacció VIA Empresa
    30 d'Abril de 2025

    Parlem ha tancat l’exercici 2024 amb uns resultats financers que compleixen les previsions anunciades a principi d’any. Segons les dades auditades per Deloitte, el grup ha assolit una facturació de 49,7 milions d’euros, un 9,5 % més que l’any anterior, i un EBITDA recurrent de 5,5 milions d’euros, fet que suposa un augment del 80 %. Aquesta evolució reflecteix una millora significativa en l’eficiència operativa i consolida la posició del grup dins un mercat de telecomunicacions cada vegada més competitiu.

     

    Per primera vegada, el grup ha generat un flux de caixa operatiu positiu, que ha ascendit a 685.624 euros, millorant en més d’1,5 milions d’euros els registres del 2023. A escala individual, Parlem Telecom ha aconseguit un resultat d'explotació positiu d’1 milió d’euros, en contrast amb les pèrdues de 400.000 euros registrades l’any anterior. 

    L’increment de la base de clients també ha estat un factor clau, superant les 255.000 unitats generadores d’ingressos (RGUs), amb una captació neta de més de 82.000 nous usuaris (un 28% més). L’índex d’abandonament s’ha mantingut en un destacat 1,5 % i l’ingrés mitjà per client s’ha situat en 37,73 euros, posicionant Parlem com una de les operadores amb menor rotació del mercat estatal, tal com destaca l'organització.

     

    Parlem confia a assolir per primer cop un resultat net positiu gràcies a la reducció de costos d’adquisició, la digitalització interna amb intel·ligència artificial

    De cara al 2025, el grup preveu continuar aquesta trajectòria de creixement amb una facturació estimada de 54 milions d’euros (un 9% més) i un EBITDA previst de 6 milions d’euros (un 16,3 % més). L’empresa confia a assolir per primer cop un resultat net positiu gràcies a la reducció de costos d’adquisició, la digitalització interna amb intel·ligència artificial, l’impuls del segment B2B i l’enfocament en la qualitat i proximitat en l’atenció al client.