Peestickers, l'empresa que no pixa fora de test

L'empresa de Sant Boi ha creat uns adhesius màgics que canvien de color a l'entrar en contacte amb l'orina i redueixen les esquitxades fins a un 80%

Rudi Ros i Adán Martínez són cosins i els creadors de Peestickers, una idea que va néixer per casualitat quan estaven esmorzant en un bar. "Després d'anar al bany vam comentar que estava molt brut i van començar a donar voltes a la possibilitat de crear un adhesiu que reaccionés amb l'orina i pogués concentrar-la i reduir les esquitxades incrementant d'aquesta manera la higiene del local, fonamental per mantenir la clientela", explica Rudi Ros.

Ell mateix recorda que "la idea va sorgir de manera més o menys fàcil però el més difícil va ser el procés fins a aconseguir el material adequat per fer-la realitat". Els dos emprenedors, que procedien d'altres sectors econòmics, van començar aleshores el període d'investigació i desenvolupament, que es va allargar gairebé durant dos anys.

"L'objectiu era trobar un material que reaccionés a l'orina però que no ho fes al lleixiu o a d'altres productes de neteja, i que a més aguantés les descàrregues d'aigua", comenta un Ros que reconeix que "moltes vegades vam pensar que no ho aconseguiríem i que ho hauríem de deixar".

Un miler d'usos per adhesiu
El resultat final va ser MrPee, que incorpora dos adhesius que es col·loquen dins del vàter i que reaccionen quan entren en contacte amb l'orina, presentant una imatge oculta diferent a la inicial. El seu ús augmenta la concentració i redueix les esquitxades fins en un 80% i aguanta fins a un miler d'usos.

"L'adhesiu és a més un excel·lent suport publicitari, un fet que estem estudiant i negociant amb diverses empreses", explica el responsable de l'empresa, que dóna feina actualment a una quinzena de persones i que es pot trobar a més de 50.000 bars i restaurants de tot Espanya. Aquests adhesius màgics també es comercialitzen a Rússia, Sèrbia, l'Uruguai, Itàlia i Romania, on s'han venut més de 400.000 unitats.

L'empresa pretén fer aquest any el salt al mercat nord-americà, el "que seria realment la nostra consolidació", segons Ros. La facturació de l'any passat va ser de 500.000 euros i els seus promotors, amb l'obertura de nous mercats, pretenen arribar aquest any als tres milions d'euros.

Diferents canals de distribució
L'empresa comercialitza els seus productes en diferents canals: l'Horeca, on va començar originàriament i que es concentra als bars i restaurants; Pipiyó, que és el canal infantil i que es comercialitza en farmàcies i botigues de puericultura; i el canal de gran consum, que està previst que es pugui llançar al mes d'abril. "Arribem a tota la població perquè tothom va al lavabo", explica Ros, que comenta que "la comercialització i distribució dels productes la fem a professionals de cada un dels sectors perquè tenen una gran cartera de clients i coneixen perfectament cadascun dels públics".

Ros assegura que "la neteja és fonamental per un establiment públic, la major part dels clients relacionem la neteja del bany amb la de la cuina, i el 80% dels clients no tornen a l'establiment si veuen el bany brut".

Una ajuda per deixar els bolquers
El caràcter lúdic de la iniciativa ha permès als creadors posar en marxa un programa que ajuda els nens a deixar el bolquer a partir d'un joc d'incentius si aconsegueixen fer pipí al vàter, moment en el qual canvia el color de l'adhesiu. "D'aquesta manera també contribuïm a millorar i fomentar els hàbits de neteja dels nens, que relacionen el fet d'anar al lavabo amb el de rentar-se les dents o posar-se el pijama", explica Rudi Ros.

Tots els productes de Peestickers estan fabricats íntegrament a Espanya "i aquesta és una manera també de generar ocupació", explica Ros; el qual confia tancar l'any amb mig centenar de treballadors, entre personal directe i indirecte.

Avui et destaquem
El més llegit