• Empresa
  • PJ Lobster i l’òptica que sedueix els joves

PJ Lobster i l’òptica que sedueix els joves

L'empresa emergent capta dos milions d'euros per expandir-se a Barcelona, Madrid i València i busca la rendibilitat des del primer moment

Òscar Valledor, CEO de PJ Lobster | Cedida
Òscar Valledor, CEO de PJ Lobster | Cedida
Gemma Fontseca, cap de redacció de VIA Empresa | VIA Empresa
Cap de redacció
Barcelona
16 de Maig de 2023
Act. 16 de Maig de 2023

Reduir intermediaris a través de la tecnologia pròpia, optar per preus competitius i seduir en tots els àmbits a les generacions millennial i zeta. Aquest és l'objectiu de PJ Lobster, la marca digital de visió més gran del sud d'Europa, que neix amb la idea de renovar i rejovenir l'òptica, simplificant els processos de compra i millorant l'experiència del client.

 

Óscar Valledor, fundador i CEO de PJ Lobster, explica a VIA Empresa que la idea del projecte va començar el 2018 quan va acabar el grau d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE) a la Universitat Pompeu Fabra (UPF). De fet, va tenir una mala experiència amb la compra de les seves primeres ulleres i se li va despertar la curiositat per entendre el sector. "No m'agradaven les dinàmiques que hi havia, era un sector força opac, monopolístic, costós i poc digital", confessa Valledor. A més, considera que hi ha molts "intermediaris" i que sovint "el preu de venta pot ser un 20% més del preu de cost de fabricació".

Valledor (fundador de PJ Lobster): "No m'agradaven les dinàmiques que hi havia al sector òptic, ja que era  opac, monopolístic, costós i poc digital"

D'aquesta forma, gràcies a guanyar el concurs Santander Explorer i una estada a Silicon Valley, amb les ulleres de PJ Lobster ha aconseguit innovar des del disseny al client final, de major qualitat i preu menor. També ha optat per una comunicació que defuig de parlar “només de preu i ofertes”, per centrar-se en l’experiència. També ha estat capaç de digitalitzar el sector amb la seva plataforma de venda online sent capaç de fer arribar les ulleres al seu destí en menys de 72 hores.

 

Des del seu llançament ara fa cinc anys, la companyia ha facturat més de cinc milions d'euros i compta amb més de 20.000 clients. La companyia va arrancar amb una inversió inicial de 40.000 euros entre friends and family i va entrar al programa d'acceleració de Lanzadera de Juan Roig. De moment, la companyia té cinc botigues repartides entre Barcelona, Madrid i València i disposa de 40 treballadors. I aquest any esperen augmentar fins als 10 locals i superar els 30.000 clients actius.

 

A més, la companyia acaba de tancar un finançament de dos milions d'euros, precisament en un context on l'ecosistema emprenedor travessa encara els efectes de l'"hivern inversor" que va començar l'any passat. L'operació ha estat liderada per Dozen Investments, la plataforma online d'inversió en startups a través de la qual la comunitat de la companyia hi ha pogut invertir.

PJ Lobster compta amb cinc botigues, disposa de 40 treballadors i acaba de tancar una ronda de finançament de dos milions d'euros

Finalment, un dels grans aprenentatges de Valledor al llarg de la seva etapa emprenedora és que "competeixes contra tu mateix" i la gran batalla té a veure amb la salut mental, la resiliència i la mentalitat solida.