Plusfresc impulsa la seva expansió amb una inversió de 15 MEUR

La cadena lleidatana preveu unes tres obertures anuals, una de les quals es produirà a Barcelona, i la creació de 180 nous llocs de treball

Interior d'un establiment de Plusfresc | Plusfresc Interior d'un establiment de Plusfresc | Plusfresc

Plusfresc ha anunciat una inversió de 15 milions d’euros, a executar en els pròxims tres anys, per obrir nous establiments i, a la vegada, reformar alguns centres ja operatius. Barcelona serà un dels eixos principals de l’expansió de la cadena de supermercats lleidatana, on actualment compta amb sis botigues i 127 treballadors i treballadores. El moviment empresarial suposarà la creació de 180 nous llocs de treball.

Durant el període esmentat, la companyia preveu un creixement anual de tres botigues, una de les quals sempre a la capital catalana. Dels 15 milions anunciats, Plusfresc destinarà 3,5 milions a noves obertures i la xifra restant a la reforma d’establiments, principalment amb actuacions vinculades a la digitalització i l’experiència del client. 

“Impulsem aquesta nova etapa amb recursos propis i amb la perspectiva d’experimentar un creixement moderat”, apunta Francisco González, director general de la cadena. Fonts de Plusfresc apunten que la cadena té predilecció per “entorns urbans” com Barcelona i els espais que van des de l’Eixample cap amunt, “un públic de classe mitjana-alta”. A l’hora de plantejar les obertures, la firma busca locals d’una superfície d’entre 850 i 1.200 metres quadrats. 

La companyia preveu un creixement anual de tres botigues, una de les quals sempre a Barcelona

La cadena compta amb un total de 85 establiments, de les quals 65 són a Lleida (21 a la ciutat i la resta a provincia), Barcelona i Tarragona, en aquest punt principalment a la costa. Sense especificar les localitzacions exactes de les noves obertures, González declara que “apuntalarem el creixement als territoris on ja hi som presents”. A les terres de Ponent, Plusfresc assegura que té una quota de mercat del 21,6%. 

Pel que fa al balanç de Plusfresc, el seu director general ha recordat que l’empresa va tancar l’any 2021 amb una facturació de 184 milions d’euros. En aquest sentit, un 85% del negoci als supermercats fa referència a la marca de fabricant. La reducció d’un 5,9% de la facturació respecte els comptes del 2020 s’explica per “l’increment sobtat de vendes amb l’inici de la pandèmia”.

951A7306F
Francisco González, director general de Plusfresc

“Mantenim intacte el nostre compromís amb el productor local, una relació de confiança des de fa 30 anys i on el producte fresc i de temporada té un protagonisme destacat”, recorda Francisco González. El peix de Plusfresc prové dels ports de Tarragona, Cambrils, Vilanova i la Geltrú i La Ràpita. 

Un 85% del negoci als supermercats fa referència a la marca de fabricant

Respecte la crisi derivada de la guerra d’Ucraïna, des del mes de juny, Plusfresc ha dut a terme un pla d’eficiència energètica amb, entre altres accions, instal·lació de plaques solars en botigues pròpies. “La nostra voluntat és no repercutir els augments de preus en el consumidor”, afirma González. 

Més informació
Plusfresc, la drogueria convertida en cadena de supermercats
Avui et destaquem
El més llegit