• Empresa
  • El programa Creamedia de Barcelona impulsa 11 noves empreses emergents de les indústries culturals

El programa Creamedia de Barcelona impulsa 11 noves empreses emergents de les indústries culturals

El projecte d'incubació tanca la 25a edició i anuncia la pròxima convocatòria per a l'octubre del 2026

Anualment, el programa organitza dues edicions amb una mitjana de 23 projectes incubats | Ajuntament de Barcelona
Anualment, el programa organitza dues edicions amb una mitjana de 23 projectes incubats | Ajuntament de Barcelona
Redacció VIA Empresa | ACN
29 de Juliol de 2026 - 03:19
Act. 29 de Juliol de 2026 - 16:23

El programa d'incubació Creamedia de Barcelona ha tancat la 25a edició amb l'acompanyament a onze empreses emergents del sector de les indústries creatives i culturals. La iniciativa està liderada per Barcelona Activa conjuntament amb l'Institut Català de les Empreses Culturals i amb el suport de la Fundació Catalunya Cultura, Productes Audiovisuals de Catalunya i la Fundació Carulla.

 

El programa ha ofert durant sis mesos assessorament personalitzat, formació, activitats de treball en xarxa i un espai de cotreball per fomentar les sinergies entre empreses. Aquest programa va néixer el 2009 i des de llavors suma 370 startups de l'ecosistema acompanyades. La pròxima edició començarà l'octubre del 2026.

El programa va néixer el 2009 i des de llavors suma 370 startups de l'ecosistema acompanyades

Entre les propostes de la darrera convocatòria hi ha Batze, que ven arxius digitals per a la impressió 3D; Tinta Il·lustrada, una marca especialitzada en il·lustració botànica a partir d'aquarel·la i papereria artística; Ubuntu Contemporany, dedicada a la gestió d'exposicions d'art emergent, venda i rotació de col·leccions i subhastes benèfiques; i 3000 per cent, una productora de cinema que treballa en una sèrie d'animació i en un projecte per acostar el cinema a les zones rurals.

 

La resta de projectes acompanyats han estat Woxl, The Grow Collection, Crylle Books, Vertebra, Cintia i Cultura Lab. També hi ha participat Sat Nam, una editorial especialitzada en ioga i creixement professional.

En la cloenda del programa, s'han seleccionat cinc projectes com a empreses emergents finalistes després de la presentació de les idees. Anualment, el programa organitza dues edicions amb una mitjana de 23 projectes incubats. La pròxima edició començarà l'octubre del 2026.

Afegir VIA Empresa com a font preferida de Google de forma gratuïta  

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat  

 
Activar ara