Psquared prepara la cartera: 20 MEUR per comprar més oficines per startups

La proptech catalana ha comprat recentment l'edifici Green HQ al 22@, de 1.855 metres quadrats, sumant un total de 7 espais a Barcelona

L'objectiu de Psquared és adquirir i recuperar espais urbans en desús per a nou talent de startups innovadores L'objectiu de Psquared és adquirir i recuperar espais urbans en desús per a nou talent de startups innovadores

Psquared (P2) no vol perdre el ritme. El passat mes de gener va comprar l'edifici Green HQ, de 1.855 metres quadrats, ubicat al 22@, però ja té preparada la cartera per comprar més espais per transformar-los en oficines per startups. La proptech catalana té un total de 7 espais a la ciutat de Barcelona i vol tenir-ne pròximament també a Madrid. Per executar aquest procés d'expansió en ambdues ciutats té previst invertir 20 milions d'euros, que formen part de la ronda de finançament que va tancar el mes de juliol. La startup especialitzada en el sector immobiliari va aconseguir captar 40 milions. 

L'objectiu de Psquared és adquirir i recuperar espais urbans en desús per a nou talent de startups innovadores. La estratègia anomenada #MovimientoTransformarBarcelona transforma aquestes localitzacions en espais de treball centrats en el talent. Per a fer-ho, la startup ha anunciat que ha iniciat un procés de recerca per profunditzar en el coneixement sobre l'ús dels espais i així ajustar els dissenys a la nova normalitat. "És un aprenentatge constant. El que abans era ara ja no és. El talent està treballant de manera híbrida i tot el que puguem comprendre dels usos i recorreguts que fan els equips és informació essencial per a tots. Tant els CEOs de startups com els de les empreses espanyoles i el món, estan encara desconcertats quant a les noves dinàmiques de funcionament”, assenyala Nicolás Araujo, co-CEO de Psquared.

La part disruptiva de Psquared resideix en el fort component tecnològic dels seus projectes clau en mà. Nicolás Manrique, l'altre co-CEO de la startup, ho explica: “dissenyem els espais fent fit amb la marca que ens tria i amb els seus equips. Desconeixem com cada equip habita l'espai. Obtenir aquesta informació amb tecnologia és la novetat. Les dades ens permetran poder assenyalar què és el més adequat per a aquest equip amb la finalitat que puguin treballar millor. Quin layout és el més indicat per a la seva dinàmica de treball. Sona molt innovador, no es tracta de preguntar-li a les persones sinó d'observacions d'hàbits de comportament amb programari i mesuraments d'usos de la tecnologia i serveis. Quantes sales de reunió es reserven, en quins horaris, quins equips venen a l'oficina, coincideixen els seus membres o quins equips prefereixen el treball remot?”.

Més informació
La catalana Psquared tanca una ronda de 40 milions d'euros
Avui et destaquem
El més llegit