
La tendència de les plataformes per veure pel·lícules o escoltar música està creixent. Aplicacions com Netflix o Spotify han incrementat la seva popularitat, sobretot després d'aquests mesos de confinament. Tot i això, moltes persones no es poden permetre pagar les subscripcions totals a aquestes aplicacions, a causa dels elevats preus. D'aquest problema neix Pulpo, una startup catalana per compartir les subscripcions a aquestes plataformes de manera segura. L'empresa fa uns quatre mesos que és al mercat i creix un 15% per setmana, segons ha explicat la mateixa startup en un comunicat. Amb aquestes xifres, esperen arribar als 300.000 usuaris registrats a finals d'any.
Pulpo proposa regularitzar una pràctica ja existent, és a dir, moltes famílies o grups d'amics ja tenen comptes compartits en aquestes plataformes, segons dades que aporta la companyia, el 74% dels espanyols ja comparteixen la seva subscripció a Netflix. Borja Solé i Carlos Costa, fundadors de Pulpo tenen l'objectiu de crear una manera segura i precisa per a compartir les subscripcions: "Pulpo és una manera d'estalviar-se diners, assegurar un pagament segur i una opció per veure pel·lícules i sèries que segueixen els teus amics, convertint-se així en un agregador social de continguts personalitzats".