L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha denunciat la cadena de botigues de videojocs Game per haver comès "irregularitats" en la seva política de fidelització. En concret, la plataforma acusa Game d'haver impedit que els seus socis poguessin bescanviar els seus punts acumulats a partir de l'aplicació d'una clàusula unilateral que va establir el 31 de desembre com a data límit per fer-ho. Una data de caducitat que els socis de l'empresa desconeixien perquè mai s'hauria anunciat públicament i que han denunciat més de 200 clients.
Ara, l'OCU ha portat el cas al Ministeri de Drets Socials, Consum i Agenda 20230 perquè considera que Game va incórrer en un cas de pràctiques comercials deslleials. En un comunicat, han recordat que la normativa en aquest aspecte s'aplica als programes de fidelitat com el de l'empresa de videojoc. "La interpretació d'aquesta normativa s'ha de fer en benefici dels consumidors i, novament, d'acord amb el principi de bona fe objectiva", ha destacat l'entitat.
Game ho veu legal
Per la seva banda, Game ha al·legat que les condicions legals associades a la compra dels seus productes i serveis sí que recollien la caducitat del programa de punts cada 31 de desembre (afecta els punts obtinguts en anys anteriors). Tot i això, l'OCU considera que la resposta de la companyia "obvia que mai no s'havia aplicat aquesta clàusula", fet que, a judici de l'entitat, "convidava els socis d'aquesta empresa a suposar que estava en suspens". Tot plegat "demostraria una pràctica comercial deslleial i contrària a la bona fe per part de l'empresa", insisteixen.
En aquest sentit, la plataforma ha demanat a la seva denúncia a Consum que s'inspeccioni el cas i que, en cas que quedin provades les seves acusacions, Game sigui sancionada i retorni els punts cancel·lats als socis perjudicats. D'altra banda, l'OCU també ha recomanat als afectats que "guardin tota la documentació que provi l'obtenció de punts que no van poder ser utilitzats fins a la data de caducitat del passat 31 de desembre".