
05
de Juliol
de
2013
Act.
03
d'Abril
de
2014
La 2 de Viladrich és un dels comerços històrics de Tortosa. Un d'aquells que tothom sap situar en el mapa. Fundada el 1760, la llibreria ha rebut aquest any el premi II Memorial Pere Rodeja que concedeix el Gremi de Llibreters per la seva aposta per les noves tecnologies. Un món ben diferent del de la religió, primera especialitat de la botiga a mitjans del segle XVIII. "Per sobreviure més de dos segles cal una gran capacitat d'adaptació", tal i com assegura el seu responsable, Rafael Rovira.
El mateix llibreter va viure un dels moments crítics de La 2 quan el 2005 la llibreria estava en risc de desaparició i havia d'apostar per renovar-se o tancar. "La llibreria subsistia gràcies a la venda de llibres de text, però molts col·legis i editorials van començar a vendre'ls i això va abocar a la llibreria a una gran crisi que vam poder superar gràcies a les noves tecnologies", narra Rovira.
De cara a la tecnologia
Si bé la imatge que es té sobre les llibreries és el d'un sector enfrontats a la tecnologia, el cas de La 2 de Viladrich és el d'un comerç que "ha tornat a la vida" gràcies a les noves tecnologies. "Vam posar en marxa la web, la botiga electrònica i hem incorporat xarxes socials com Facebook o Twitter a mesura que han aparegut; ens serveixen de mitjà de comunicació i de relació amb els nostres clients", apunta Rovira, que assegura que aquesta estratègia els permet estar "més adaptats a la realitat social actual".
L'èxit de l'estratègia en xarxes de La 2 no resideix tant en la repercussió econòmica directa, sinó en la visibilitat que aporta. "El percentatge de vendes de llibres per internet no és important, però tenim una conversa fluïda per la xarxa amb els nostres usuaris, i moltes de les vendes que es donen en tenda comencen amb una recomanació personalitzada a Twitter".
Motor cultural
Rovira fa sis anys que va deixar el seu treball com a comercial i es va involucrar en el nou projecte de La 2, que gestió en assemblea amb els altres quatre socis. Però, tot i renovar l'estratègia de la llibreria, Rovira va voler mantenir la identitat del local, com els treballadors amb més de 40 anys d'experiència o la seva funció com a promotora cultural de la comarca. "La 2 sempre ha tingut una gran relació amb escriptors i organitza constantment presentacions i xerrades que la fan molt present a la comarca, són molt valorades i ens donen molta visibilitat".
El mateix llibreter va viure un dels moments crítics de La 2 quan el 2005 la llibreria estava en risc de desaparició i havia d'apostar per renovar-se o tancar. "La llibreria subsistia gràcies a la venda de llibres de text, però molts col·legis i editorials van començar a vendre'ls i això va abocar a la llibreria a una gran crisi que vam poder superar gràcies a les noves tecnologies", narra Rovira.
De cara a la tecnologia
Si bé la imatge que es té sobre les llibreries és el d'un sector enfrontats a la tecnologia, el cas de La 2 de Viladrich és el d'un comerç que "ha tornat a la vida" gràcies a les noves tecnologies. "Vam posar en marxa la web, la botiga electrònica i hem incorporat xarxes socials com Facebook o Twitter a mesura que han aparegut; ens serveixen de mitjà de comunicació i de relació amb els nostres clients", apunta Rovira, que assegura que aquesta estratègia els permet estar "més adaptats a la realitat social actual".
L'èxit de l'estratègia en xarxes de La 2 no resideix tant en la repercussió econòmica directa, sinó en la visibilitat que aporta. "El percentatge de vendes de llibres per internet no és important, però tenim una conversa fluïda per la xarxa amb els nostres usuaris, i moltes de les vendes que es donen en tenda comencen amb una recomanació personalitzada a Twitter".
Motor cultural
Rovira fa sis anys que va deixar el seu treball com a comercial i es va involucrar en el nou projecte de La 2, que gestió en assemblea amb els altres quatre socis. Però, tot i renovar l'estratègia de la llibreria, Rovira va voler mantenir la identitat del local, com els treballadors amb més de 40 anys d'experiència o la seva funció com a promotora cultural de la comarca. "La 2 sempre ha tingut una gran relació amb escriptors i organitza constantment presentacions i xerrades que la fan molt present a la comarca, són molt valorades i ens donen molta visibilitat".