Els rei de les tòfones construirà una nova nau a Tàrrega

Laumont bat el rècord de facturació amb els seus bolets i tòfones i supera els registres d’abans de la pandèmia

Una tòfona acabada de collir | Laumont Una tòfona acabada de collir | Laumont

L’empresa Laumont, centrada en la comercialització de bolets i tòfones, construirà una nova nau a Tàrrega on centralitzarà les activitats d’alt valor afegit. Ha adoptat aquesta decisió després de superar, en l’últim any fiscal, una facturació de 30 milions d’euros, un 30% més que en el mateix període anterior, amb el qual aconsegueix el rècord històric, fins i tot per sobre dels registres prepandèmics.

La nova planta de Tàrrega, de 4.000 metres quadrats, permetrà incrementar la capacitat productiva per afrontar l'augment de la demanda d'aquests productes en diferents formats. Preveuen que entri en funcionament el 2024. Complementarà l'actual planta especialitzada en l'envasat de bolets de Valladolid i a les parades de venda majorista de Mercabarna, Mercamadrid i Mercabilbao.

Laumont està en fase expansiva després de superar el rècord de facturació. L’empresa atribueix aquests resultats, en part, a la reobertura sense restriccions del sector de la restauració a escala mundial després de les restriccions provocades per la pandèmia de Covid-19. També han aconseguit incrementar les vendes pel canal online.

Amb la reobertura de la restauració a tot el món després de la pandèmia, s’ha disparat el consum de tòfones

Tot i que l'estat espanyol no és un dels països del món amb més demanda de tòfones, sí que n'és el màxim productor, fet que ha ajudat Laumont a convertir-se un referent a escala estatal i un actor important en l'àmbit mundial. "La tòfona d'origen nacional no té res a envejar amb les que podem trobar a països on la cultura de la tòfona està més desenvolupada, com França o Italia", assenyala Jordi Serentill, CEO de l'empresa. "Gràcies als més de 40 anys d'experiència i el tracte personalitzat comptem amb una xarxa pròpia de recol·lectors de tòfona que ens assegura tenir sempre disponibilitat de producte", subratlla.

Laumont s’ha proposat ampliar la cultura i el coneixement del món de la tòfona. Per aconseguir-ho, aposta per la "transparència" durant tota la cadena de valor, tenint en consideració des dels productors de tòfona fins al consumidor final, passant pel sector de la restauració. "La formació de tot el sector és molt rellevant perquè es comprenguin les diferents qualitats i aplicacions gastronòmiques de la tòfona", assenyala Serentill.

Més informació
La tòfona negra, de Vic a Nova York
Per què és tan cara la tòfona?
Avui et destaquem
El més llegit