Renfe ha presentat a l'Smart City Expo World Congress la nova plataforma de "mobilitat com a servei", Renfe as a Service (RaaS). Es tracta d'un dels objectius del seu Pla Estratègic per reforçar la posició de la companyia davant la liberalització dels mercat ferroviari, segons ha anunciat l'empresa en un comunicat.
La plataforma ha començat una prova de concepte que tindrà una durada aproximada de tres mesos, oberta a 500 clients freqüents de la companyia, per testar mòduls com la planificació, el tiqueting i l’atenció al client abans de la seva arribada al mercat. Els clients triats són usuaris freqüents del corredor Madrid-Barcelona.
La plataforma RaaS serà una plataforma oberta, pública i integradora, que incorporarà l’oferta de transport públic i privat més àmplia possible. Per aquesta primera prova, els operadors participants seran Renfe (AVE, Cercanías i Rodalies), Cabify, Karhoo (plataforma que agrupa 30.000 taxis a tot Espanya), EMT (Bus i BiciMad), TMB (Transport Metropolità de Barcelona), Consorcio de Transportes de Madrid (Bus interurbà, Metro), SABA (aparcaments) i CIRC (patinets).
Aquesta prova de concepte s’està desenvolupant amb IoMob, una de les guanyadores de la primera convocatòria de TrenLab, l’acceleradora d’startups de Renfe desenvolupada juntament amb Wayra, hub d’innovació de Telefónica.