Renfe commemora el 175è aniversari del primer viatge entre Barcelona i Mataró

El 28 d’octubre de 1848 es va inaugurar la primera línia ferroviària de la Península

Imatge d'un tren de Rodalies | Cedida Imatge d'un tren de Rodalies | Cedida

Renfe ha posat en circulació un tren Civia que, des d’avui i fins a finals d’any, haurà de circular per la xarxa de Rodalies vinilat amb la imatge i el logotip de la commemoració del 175è aniversari del primer trajecte entre Barcelona i Mataró. El 28 d’octubre de 1848 es va inaugurar oficialment la primera línia ferroviària de la Península i, per celebrar-ho, durant tot aquest any l’Ajuntament de Mataró, juntament amb la Fundación de Ferrocarriles Españoles i el Museu del Ferrocarril de Catalunya, han organitzat nombroses activitats en les quals hi ha participa Renfe. 

Entre elles, la posada en servei d’aquest tren de cinc cotxes amb què es pretén retre homenatge al ferrocarril i promocionar-ne l’ús. Ara fa uns dies, amb una quota de mercat d’un 55%, Renfe va donar a conèixer com els trens AVE i Avlo lideren la ruta d’alta velocitat Madrid-Saragossa-Barcelona-Figueres. Durant el segon semestre de l’any, la companyia ferroviària ha transportat prop de 2 milions de viatgers. Aquesta xifra representa la suma de les altres dues empreses competidores, Iryo i Ouigo, les quals concentren una quota d’un 45%. Actualment, Renfe ofereix 27 freqüències per sentit amb aturades a Guadalajara, Calatayud, Saragossa, Lleida, Camp de Tarragona, Barcelona i Girona. 

Renfe ha invertit prop d’un milió d’euros en la implementació d’un sistema per al mesurament i gestió de la petjada de carboni que generen les operacions del grup, tant pel que fa a l’Entitat Pública (EPE) com a les seves societats mercantils. El sistema, que s’ha desenvolupat en el marc de la iniciativa TrenLab en matèria de mitigació i reducció d’emissions, s’ha adjudicat a l’empresa GreeMko Sistemas y Gestión Ambiental que va concórrer l’abril del 2021 al concurs Projectes per a solucions sostenibles. L’objectiu del projecte és disposar dels mitjans i l’assessorament especialitzat necessaris per abordar la implantació d’un sistema digitalitzat per al mesurament i gestió de la petjada de carboni de les operacions de l’empresa com a primer pas per a la seva reducció. Per tant, el punt de partida serà la realització d’una anàlisi exhaustiva de les fonts d’emissió de la companyia, en especial les emissions indirectes que es produeixen a conseqüència de la generació de l’energia elèctrica o tèrmica a les instal·lacions de tercers i comprada i consumida per l’activitat de l’empresa.

Més informació
Renfe adjudica el repte del 'Metavers en Mobilitat' a BIM 6D
Renfe lidera la ruta Barcelona-Madrid
Renfe reforça el servei d'alta velocitat a la línia Barcelona-Màlaga
Avui et destaquem
El més llegit