El 'mix' de vendes de Seat impulsa un 5,5% els seus beneficis

La companyia automobilística torna a batre rècords durant el primer trimestre del 2019, mentre Volkswagen guanya un 9,5% menys

El nou Seat Cupra Formentor i el Seat el-Born | MEM El nou Seat Cupra Formentor i el Seat el-Born | MEM

Seat ha tancat el primer trimestre de l'any actual amb un benefici operatiu de 89 milions d'euros, la qual cosa representa un rècord i un increment del 5,5% respecte als 85 milions d'euros que va guanyar en el mateix període de l'any previ, segons dades que ha publicat el grup Volkswagen.

Més info: Seat, pitxitxi industrial de l'Estat espanyol

Entre gener i març d'aquest exercici, la companyia ha registrat un volum de negoci de 3.053 milions d'euros, xifra que es tradueix en una progressió del 9,7% en comparació amb els 2.782 milions d'euros de l'any precedent i suposa la xifra trimestral més alta de la història per a la marca amb seu a Barcelona.

Des de la companyia catalana han explicat que aquestes xifres de resultat operatiu i facturació posen de manifest "el moment positiu" que està vivint la corporació i han apuntat que, després que l'any passat es tanqués com el de millors resultats de la seva història, es mostra una "sòlida evolució" en el primer trimestre del 2019.

Més R+D (per a nous models)

L'empresa amb seu a Martorell ha comercialitzat un total de 151.600 vehicles en tots els mercats en els quals opera durant els tres primers mesos del 2019, un 8,9% de creixement respecte a les 139.200 unitats que va vendre durant aquests mesos de l'any passat.

Des de l'empresa han explicat que l'increment dels seus volums comercials i l'efecte del mix de vendes, en vendre models amb més marge (Ateca, Tarraco o Arona), han servit per impulsar els resultats trimestrals en termes de facturació i benefici operatiu.

En línia amb els resultats obtinguts fins al passat mes de març, la companyia automobilística preveu "consolidar" aquesta evolució positiva en el conjunt de l'exercici 2019, alhora que estima mantenir les seves inversions i despeses en Recerca i Desenvolupament per a nous models.

Volkswagen

Mentrestant, Volkswagen ha reduït un 9,5% els seus beneficis si es compara amb el primer trimestre del 2018 i ha comptabilitzat un benefici net atribuït 2.912 milions d'euros. Segons la companyia, aquests resultats s'han vist afectats de manera negativa per un impacte extraordinari de 1.000 milions d'euros vinculat amb el cas del software que alterava les emissions d'òxid de nitrogen d'alguns vehicles dièsel del consorci alemany.

Segons l'empresa, durant els tres primers mesos de l'any, l'evolució del negoci també ha hagut de fer front a una reducció de les seves matriculacions, que va ser compensada per un mix de producte més competitiu i per un rendiment més alt de la divisió financera.

Més informació
Seat i Uber pugen al negoci de patinets elèctrics compartits
Seat torna a batre rècord de resultats
El primer vehicle 100% elèctric de Seat té 420 quilòmetres d'autonomia
Avui et destaquem
El més llegit