La revolució optimista dels quioscos catalans

Un grup d'amics, un cafè, altaveus del bon rotllo i expansió internacional

Els fundadors de GoodNews | Cedida Els fundadors de GoodNews | Cedida

Quan va esclatar la pandèmia del coronavirus i el confinament estricte de la població a les llars del país, cinc amics catalans van aprofitar per trobar-se en un quiosc del barri per poder intercanviar algunes paraules mentre compraven la premsa diària. Els quioscos eren dels pocs serveis oberts que hi havia a Catalunya en aquells moments, juntament amb els supermercats. Fins i tot, les perruqueries estaven tancades. Eren els moments més convulsos de la pandèmia.

A finals de setembre del 2020 i, fruit de l’estancament d’algunes empreses on treballaven a causa de la situació epidemiològica, el quiosquer del barri els va dir que “tancava el quiosc i que si volien els hi venia com a grup”. Els joves de seguida ho van veure com una oportunitat. Els quioscos s’estaven transformant arreu del món i ells havien de formar part del canvi. D’aquí en va sorgir GoodNews, la startup catalana que ha revolucionat els quioscos de premsa del país, ha passat a facturar un milió d’euros anuals i ben aviat farà el salt internacional a París.

Cafè i Good News

Jan Barthe Cuatrecasas, CEO i cofundador de la iniciativa, explica en una trobada amb VIA Empresa, que es van informar molt sobre la transformació dels quioscos arreu del món, però van arribar a la mateixa conclusió: tots ells mantenien l’element cultural amb un valor afegit. “I com a nosaltres ens agrada molt el cafè i l’experiència de llegir, ens vam inspirar amb un concepte molt nòrdic i que connectés amb les noves generacions”, continua Barthe. “Vam apostar per productes locals de Barcelona i Catalunya i vam començar regalant cafè, diaris i revistes a canvi que les persones ens diguessin alguna bona notícia enmig de temps convulsos. Si anaves a GoodNews i ens explicaves alguna cosa bona que t’hagués succeït durant la setmana, t’ho donàvem gratis”, afegeix.

El boca-orella va funcionar i els emprenedors van començar a rebre trucades d’altres barris que volien transformar els quioscos en GoodNews. A part dels antics establiments, també van agafar petits locals i van expandir el concepte. El primer va ser al carrer Balmes amb Diagonal de Barcelona, després van anar a Sarrià, posteriorment a Passeig de Gràcia, Glòries, Sant Antoni i La Monumental. És a dir, deu establiments a Barcelona i sis a Madrid.

“Què esteu fent?”

Els inicis no van ser fàcils, ja que segons confessa Barthe, una part de l’entorn els preguntava constantment “què esteu fent?”, pel fet que consideraven que els quioscos era un negoci difícil i moribund. Alguns establiments es transformaven com a “caixa d’Amazon” per rebre comandes, mentre que la seva transformació "era optimista".

Un establecimiento de Good News en Barcelona | Cedida

Un establiment de Good News a Barcelona | Cedida
 

En l'actualitat, els fundadors es dediquen a temps complet al projecte i han obert una altra línia de negoci: vendre el cafè online, però creant la primera subscripció de màquina de cafè, pagant entre 25 i 30 euros al mes. La sostenibilitat, per davant de tot. A banda, també tenen una subscripció digital per a petites i mitjanes empreses, per disposar d’aquestes màquines. Entre els principals subscriptors destaca TwoJeys, la revolució del concepte de joieria de la mà d'influencers.

De cara als reptes de futur, el pròxim mes de març obriran el primer local a París, al costat de les galeries Lafayette. I acabaran l’any amb 50 locals, repartits entre Berlín, Copenhaguen, Amsterdam, Madrid i Barcelona. La filosofia del fundador diu així: “Hi ha una gran oportunitat en els negocis tradicionals que, si els reinterpretes, és increïble els beneficis que pots tenir”. I sembla que GoodNews ho ha aconseguit.

Un grup d'amics, un cafè, altaveus del bon rotllo i expansió internacional.

Més informació
GoodNews factura un milió d'euros i fa el salt internacional
Avui et destaquem
El més llegit