
16
d'Agost
de
2013
Gairebé 70 milions de persones van veure el passat 30 de juny la final de la Copa Confederacions de futbol entre Brasil i Espanya. Un dels ingredients fonamentals per gaudir de l'espectacle al mític estadi de Maracanà, la gespa, és cent per cent catalana. Royalverd, empresa gironina amb seu a Les Preses (Garrotxa), ha aprofitat la seva trajectòria europea en camps de futbol per desembarcar a Brasil amb la vista posada en la Copa del Món de futbol del 2014.
Una trajectòria ascendent
Després de 15 anys d'experiència en jardineria esportiva i d'aconseguir ser punters en l'àmbit europeu, fent el manteniment de camps com el del Barça o l'Espanyol, Royalverd fa el pas d'entrar al mercat brasiler de la mà d'una empresa local, Greenleaf. "Quan vam arribar a Brasil gairebé tots els camps ja estaven contractats, però vam saber generar confiança. La nostra experiència tècnica i l'ampli ventall de camps que portem ha permès que apostessin per nosaltres" explica Eudald Morera, director general de Royalverd.
De moment, l'empresa garrotxina ja ha aconseguit els contractes pel manteniment de la gespa de sis camps de futbol brasilers i ara afronta el repte d'un setè terreny de joc, situat al bell mig de la selva de l'Amazones. "Hem aportat tecnologia que a Brasil no coneixien, com ara la gespa en gleves de gran format, i el fet de cuidar camps en climes molt diversos també ens ha ajudat", assegura el director general.
Segueix l'expansió
Amb l'experiència de Brasil ben fresca, Royalverd no es vol limitar a aquest país i espera que un esdeveniment tan important com la Copa del Món de futbol els hi obri les portes d'altres països del continent americà. Aquesta expansió global ja els ha suposat reconeixements com el recent guardó a la internacionalització rebut en la primera edició dels premis Empresa i Esport, organitzats per la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) i el clúster català de la indústria de l'esport, INDESCAT.
El paraigua del Grup Morera
Royalverd és una de les branques del Grup Morera, empresa de caràcter familiar amb 58 anys d'història i que es va iniciar amb la venda al detall de productes del camp en una botiga d'Olot. Amb els anys, ha anat diversificant la seva oferta i augmentant la seva expansió. "El sector d'agrocomerç ha estat el pal de paller de l'empresa i la nostra aposta és, a poc a poc, poder anar creant punts de venda propis. Ara en tenim deu repartits a les províncies de Girona i Barcelona", explica Quim Morera, conseller delegat de l'empresa.
Can Morera, la darrera diversificació
Els allotjaments i restaurant Can Morera és l'última branca desenvolupada per l'empresa i la primera que explora un àmbit tan diferenciat com és el turístic. "Així com amb Royalverd estem en disposició de ser punters a escala mundial, en el camp de la restauració i allotjament ens movem en un àmbit més local, amb un turisme familiar i de proximitat", assegura Quim Morera.
El conseller delegat del Grup Morera destaca la importància turística d'una comarca com La Garrotxa i l'impuls que ha suposat en aquest àmbit l'obertura del túnel de Bracons. "El primer restaurant i allotjament el vam inaugurar el 2005 i vam fer una segona inauguració amb el túnel. Tenim molts clients de Barcelona i la seva àrea d'influència", explica.
A més de Royal Verd, les botigues d'agrocomerç i els allotjaments i restaurant, Grup Morera treballa actualment en dues branques més dedicades a l'alimentació d'animals de companyia (Murri) i les llavors agrícoles.
Una trajectòria ascendent
Després de 15 anys d'experiència en jardineria esportiva i d'aconseguir ser punters en l'àmbit europeu, fent el manteniment de camps com el del Barça o l'Espanyol, Royalverd fa el pas d'entrar al mercat brasiler de la mà d'una empresa local, Greenleaf. "Quan vam arribar a Brasil gairebé tots els camps ja estaven contractats, però vam saber generar confiança. La nostra experiència tècnica i l'ampli ventall de camps que portem ha permès que apostessin per nosaltres" explica Eudald Morera, director general de Royalverd.
De moment, l'empresa garrotxina ja ha aconseguit els contractes pel manteniment de la gespa de sis camps de futbol brasilers i ara afronta el repte d'un setè terreny de joc, situat al bell mig de la selva de l'Amazones. "Hem aportat tecnologia que a Brasil no coneixien, com ara la gespa en gleves de gran format, i el fet de cuidar camps en climes molt diversos també ens ha ajudat", assegura el director general.
Segueix l'expansió
Amb l'experiència de Brasil ben fresca, Royalverd no es vol limitar a aquest país i espera que un esdeveniment tan important com la Copa del Món de futbol els hi obri les portes d'altres països del continent americà. Aquesta expansió global ja els ha suposat reconeixements com el recent guardó a la internacionalització rebut en la primera edició dels premis Empresa i Esport, organitzats per la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) i el clúster català de la indústria de l'esport, INDESCAT.
El paraigua del Grup Morera
Royalverd és una de les branques del Grup Morera, empresa de caràcter familiar amb 58 anys d'història i que es va iniciar amb la venda al detall de productes del camp en una botiga d'Olot. Amb els anys, ha anat diversificant la seva oferta i augmentant la seva expansió. "El sector d'agrocomerç ha estat el pal de paller de l'empresa i la nostra aposta és, a poc a poc, poder anar creant punts de venda propis. Ara en tenim deu repartits a les províncies de Girona i Barcelona", explica Quim Morera, conseller delegat de l'empresa.
Can Morera, la darrera diversificació
Els allotjaments i restaurant Can Morera és l'última branca desenvolupada per l'empresa i la primera que explora un àmbit tan diferenciat com és el turístic. "Així com amb Royalverd estem en disposició de ser punters a escala mundial, en el camp de la restauració i allotjament ens movem en un àmbit més local, amb un turisme familiar i de proximitat", assegura Quim Morera.
El conseller delegat del Grup Morera destaca la importància turística d'una comarca com La Garrotxa i l'impuls que ha suposat en aquest àmbit l'obertura del túnel de Bracons. "El primer restaurant i allotjament el vam inaugurar el 2005 i vam fer una segona inauguració amb el túnel. Tenim molts clients de Barcelona i la seva àrea d'influència", explica.
A més de Royal Verd, les botigues d'agrocomerç i els allotjaments i restaurant, Grup Morera treballa actualment en dues branques més dedicades a l'alimentació d'animals de companyia (Murri) i les llavors agrícoles.