
Ryanair va retallar un 16% els seus beneficis interanuals durant el primer trimestre del 2025. En concret, la companyia aèria va guanyar 1.610 milions d'euros. Mentrestant, el nombre de passatgers va augmentar un 9%, fins als 200,2 milions, tot i el retard en l'entrega dels nous avions Boeing, i els ingressos van pujar un 4% en comparació al primer trimestre del 2024, fins als 13.950 milions, després del descens del 7% en les tarifes.
Segons el CEO de l'aerolínia, Michael O'Leary, la caiguda dels beneficis plasmada als resultats trimestrals està relacionada a factors com ara l'absència de la Setmana Santa durant aquest període (en aquest 2025 ha estat a l'abril), els tipus d'interès alts i el descens de reserves procedents dels portals d'Internet.
D'altra banda, Ryanair ha avançat que aquest any espera posar en marxa 160 noves rutes d'un total que ja s'enfila a les 2.600 i que espera una "demanda robusta" a tota la xarxa de Ryanair de cara a l'estiu i a la resta de l'any, amb unes tarifes moderadament a l'alça.
Optimisme de cara al futur
Amb vista l'any 2026, l'aerolínia calcula un increment d'usuaris de només 3%, fins als 206 milions, pel retard en l'entrega de les noves unitats de Boeing. Amb tot, l'aerolínia es mostra prudent en les previsions de cara a la recuperació total del descens del 7% en el preu de les tarifes i que s'hauria de traduir en un increment dels beneficis en l'exercici de l'any que ve.
Segons precisa Ryanair, dependrà "d'esdeveniments externs adversos", com per exemple la guerra aranzelària, les xifres macroeconòmiques o una escalada del conflicte a Ucraïna i a l'Orient Mitjà. Tots ells, factors que ja han impactat directament al primer balanç de resultats que ha presentat l'aerolínia durant aquest exercici.