El Caravaning obre portes en una edició de rècord

L'esdeveniment comptarà amb un 43% més de superfície gons informa i un 10% més d'estands, que arriben fins als 111

El sector de les autocaravanes guanya pes en aquesta edició El sector de les autocaravanes guanya pes en aquesta edició

Tret de sortida al Saló Internacional del Caravaning als pavellons 3 i 4 del recinte Gran Via de Fira de Barcelona. L'esdeveniment encara la seva 33a edició amb un 43% més de superfície, que són 20.000 metres quadrats més que fa dos anys, i ho fa gràcies a la "gran demanda comercial rebuda", segons informa Fira de Barcelona. Això representa un 10% més d'estands, que arriben fins als 111.

L'àrea d'autocaravanes és una de les que més creix en el sector i en neixen dues de noves: les autocaravanes 4x4 i els càmpings de luxe. El saló comptarà amb més de 700 vehicles en exposició -200 més que en la darrera edició- i més d'un centenar d'empreses expositores, incloses les principals marques, que donaran a conèixer les últimes novetats i productes del sector. L’oferta es completarà amb cinc àrees temàtiques a través d’un ampli programa d’activitats.

Segons el director del certamen, Josep Antoni Llopart, “la major oferta del saló, el bon moment que viu el sector, i la coincidència del pont del Pilar, representen grans actius per a poder augmentar l’afluència d’aficionats al turisme a l’aire lliure i estar a l’altura de les expectatives comercials dels nostres expositors”.

Creixement imparable

El sector del caravàning viu un bon moment i, segons dades d’Aseicar, les autocaravanes segueixen empenyent amb un creixement constant. En els nou primers mesos de l’any, les matriculacions d’autocaravanes noves han pujar un 13,7% respecte al mateix període de l’any passat, fins els 5.622 exemplars. Els vehicles destinats al lloguer i els de segona mà també segueixen una tendència alcista. Els primers pugen un 17,4%, passant de 960 models el setembre de 2017 als 1.127 d’aquest any, mentre que els de segona mà creixen un 9,8%. En canvi, les caravanes continuen retrocedint i acumulen una caiguda del 3% en els primers nou mesos de l’any.

Més info: El Caravaning deixa enrere la crisi

Pel president del Caravàning, Ramon Nuez, "amb més de 30 anys de trajectòria, el saló s'ha situat com l'esdeveniment dedicat al món del caravàning líder a Espanya i un dels principals en el sud d'Europa. Una edició més es converteix en una excel·lent oportunitat per conèixer de prop les principals novetats d'un sector que travessa el seu millor moment després d'anys de recessió ".

El sector de les autocaravanes guanya pes en aquesta edició i enguany estarà representat per 22 empreses expositores, 12 més que l’edició de 2016, ocupant una superfície de més de 28.000 metres quadrats, amb un espectacular creixement de prop d’un 600% respecte a fa dos anys.

Glamping i 4x4

L’exposició comercial es complementa amb cinc àrees temàtiques, incloent dues novetats destacades: la zona Barcelona Overland i la nova àrea de Glamping, integrada dins la secció Camping City. La primera, que ocuparà un espai de més de 1.000 metres quadrats, mostrarà les principals tendències i alternatives d’aquesta modalitat de caravaning que converteix en habitacles vehicles tot terreny.

Estarà formada per una dotzena de models, entre els que destaca un de 19 tones, amb un interior digne dels del millor apartament de luxe i una moto inclosa; exemplars amb gran aïllament tèrmic, aptes per a viatjar a zona amb temperatures extremes; així com remolcs quatre per quatre, solucions de mobiliari, tendes que s'instal·len al sostre dels vehicles i tot tipus d'accessoris.

De la seva banda, la zona Glamping serà un espai dedicat a aquest tipus de turisme d’alt nivell, també conegut com a glamorous càmping i que combina l'experiència d'acampar a l'aire lliure amb el luxe dels millors hotels. L’àrea, que compartirà espai amb la Barcelona Overland, comptarà amb una exposició amb tendes de campanya premium, tipus safari, cabanes de la Polinèsia, barraques africanes, tendes mongoles, tipis indis, o bungalows.

Més informació
El Caravaning concentra el 45% de les vendes anuals
El Saló del Caravàning ven el 90% dels productes
Avui et destaquem
El més llegit