Salter, 15.000 metres quadrats d'esport

L'empresa familiar catalana dedicada a la fabricació de material de fitness que va començar amb 50 metres quadrats al barri de l'Eixample de Barcelona, exporta els seus productes a Polònia, Iran, Bèlgica i Xile

Màquines de musculació, aparells cardiovasculars i complements de fitness són alguns dels productes que surten de les instal·lacions de l'empresa Salteramb direcció a gimnasos, hotels o centres d'alt rendiment d'arreu del món. L'empresa familiar que va crear l'avi dels actuals propietaris, Salvador Peydro, l'any 1947 al carrer Llançà del barri de l'Eixample de Barcelona, ha crescut ràpidament i ha augmentat les instal·lacions per la fabricació dels seus materials.

Salter, que respon a l'acrònim de Salvador i Teresa, els seus fundadors i avis dels actuals responsables, va néixer gairebé per casualitat. Un veí del barri va demanar a Salvador, que tenia un taller, si li podia fer unes peses. L'èxit que va tenir el producte va animar a l'emprenedor a introduir-se en el mercat del fitness fins convertir-se en un referent pel sector. La demanda dels clients va fer que l'empresa necessités més espai i va passar dels pocs més de 50 metres quadrats del taller de l'Eixample als més de 15.000 metres quadrats del seu centre de producció de Tarragona i de la seva seu central d'Esplugues.

Un dels responsables de l'empresa i nét dels fundadors, Salvador Peydro, apunta que actualment l'empresa dóna feina a més de 40 persones de manera directa i a unes 250 de manera indirecta. "El nostre públic objectiu és, d'una banda, les instal·lacions professionals i per una altra banda els grans superfícies, els grans magatzems o les botigues d'esports".

I és que la marca té dues línies de negoci: el material petit d'esport que venen a les grans superfícies i la professional. Les dues branques, gairebé al 50%, porten a Salter a facturar uns 8 milions d'euros l'any. Salter ha equipat, per exemple, la base antàrtica espanyola Gabriel de Castilla amb material esportiu per l'entrenament diari de militars i científics que treballen en aquesta base que depèn de l'exèrcit de terra.

Els responsables del negoci no han deixat de banda l'exportació i han obert línies de negoci a països com ara Holanda, Bèlgica, Iran, Polònia o Xile, entre d'altres.

Salter és membre fundador del clúster català de la indústria de l'esport Indescat (Indústria, Esport i Catalunya), que es va crear l'any 2010 amb l'objectiu d'aglutinar empreses i centres d'investigació vinculats al món de l'esport amb la finalitat de desenvolupar actuacions i projectes que millorin la competitivitat de les empreses.

L'esplendor dels vuitanta
L'empresa, que assegura que el seu secret es basa en la proximitat al client, va viure la seva consolidació i major creixement a la dècada dels vuitanta, quan comencen a proliferar les cadenes de gimnasos i les sales de fitness deixen de ser terreny exclusiu de culturistes. "Salter ha sabut adaptar-se a les exigències i evolucions del mercat, així com a les noves tendències i activitats", diu Salvador Peydro, que apunta que "això ens ha portat a anar adaptant, en alguns casos, i a desenvolupar en d'altres, productes amb nous materials que, per exemple, evitin l'oxidació que provoca la suor a les estructures o crear superfícies antibacterianes o de fàcil neteja".

El secret dels fabricants
El responsable de l'empresa, que col·labora actualment amb l'Ajuntament de Tarragona pels Jocs del Mediterrani 2017, considera que "el fet que siguem fabricants ens permet una gran capacitat d'adaptació i flexibilitat incorporant de manera constant millores tècniques als nostres productes". "La proximitat i aquesta ràpida capacitat de reacció ens permet donar resposta immediata a les demandes dels nostres clients", subratlla Peydro. Un altre fet diferencial de l'empresa dins del sector del fitness, segons els seus responsables, és que, en ser fabricants, poden donar un servei tècnic als seus clients i reparar les màquines que serveixen, encara que siguin antigues.

Amb l'objectiu d'adaptar-se a les noves demandes del mercat i de la societat, segons els seus responsables, l'empresa centra la seva política d'investigació i desenvolupament bàsicament en la biomecànica, amb l'objectiu de millorar els angles de treball i aconseguir imitar al màxim els moviments naturals que fem els humans per poder entrenar-los.

La crisi econòmica també s'ha deixat notar en aquesta empresa, que ha modificat la seva política de producció i ha passat de produir tots els elements que eren necessaris per crear els seus aparells, des de peces de plàstic fins a cromats, a centrar-se en el disseny i les peces de precisió i encarregar la mecanització.

Un altre dels objectius de Salter és avançar en el negoci de la rehabilitació aportant solucions als usuaris. Amb aquesta finalitat l'empresa ha creat màquines amb fraccionament de la càrrega que permet un treball progressiu i gradual i elements per a usuaris amb mobilitat reduïda.

Avui et destaquem
El més llegit