Seat incrementa el benefici operatiu un 12,3% i els ingressos, l'11%

L'empresa automobilística tanca el tercer trimestre amb uns guanys de 154 milions d'euros i en plena digitalització

Luca de Meo a la Inauguració de la Jornada dels Economistes 2017 | Cedida Luca de Meo a la Inauguració de la Jornada dels Economistes 2017 | Cedida

La marca automobilística Seat, propietat del grup Volkswagen, ha comptabilitzat un benefici operatiu de 154 milions d'euros en els nou primers mesos de l'any, la qual cosa suposa un augment del 12,3% si es compara amb els guanys de 137 milions d'euros comptabilitzats en el mateix període de l'any anterior. Coincidint amb la presentació dels resultats, el president de la companyia, Luca de Meo, ha participat en la Jornada dels Economistes organitzada pel Col·legi d'Economistes de Catalunya i tot i que no ha tret pit dels resultats, ha epxlicat com l'empresa està afrontant un moment de repte digital.

Alhora, segons ha informat l'empresa, l'evolució positiva de Seat en el que va d'exercici és conseqüència de la progressió financera que està experimentant la marca, de manera que està entrant en una fase de creixement per entrar en "el següent nivell".

La facturació de la companyia amb seu a Martorell s'ha situat en 7.255 milions d'euros al llarg dels tres primers trimestres de l'any actual, la qual cosa es tradueix en un augment de el 11% si es compara amb els ingressos de 6.535 milions d'euros d'aquests mesos de l'any precedent.

Seat va destacar que els resultats positius comptabilitzats fins al setembre també es van veure afectats de manera positiva pel major volum de vendes, motivada per l'ofensiva de producte que està duent a terme la marca, així com per l'augment del marge de benefici dels models venuts gràcies a la millora del mix, impulsada per l'Ateca.

De Meo: "Els nostres clients estan més digitalitzats que nosaltres"

Entre el gener i el setembre, la companyia que presideix Luca de Meo ha comercialitzat un total de 354.900 vehicles a tot el món, un 13,4% més, mentre que el seu el volum de vehicles facturats en aquest període va créixer un 9,1% (aquesta xifra inclou l'Audi Q3, que es produeix a Barcelona.

Aquestes xifres són superiors a les previstes inicialment per Seat, "gràcies a l'ofensiva més gran de producte de la seva història", la qual cosa ha permès que la marca espanyola sigui una de les companyies del sector de l'automòbil que més creix a Europa.

Així mateix, des de la companyia han explicat que en el tercer trimestre les seves inversions i despeses en R+D s'han incrementat, alhora que també s'ha destinat més recursos per al llançament comercial dels models Ibiza i Arona.

Per al tancament de l'any actual, l'empresa preveu consolidar la tendència positiva que ha experimentat en els nou primers mesos de l'any, alhora que impulsarà les inversions i les operacions d'R+D per al desenvolupament de nous models.

De Meo amb els economistes

A la jornada dels Economistes, de Meo ha centrat la seva lliçó en la digitalització: "La transformació actual no té precedents en la història". Segons ha dit, "el cotxe serà la segona plataforma després del mòbil", ha augurat, just abans de trencar també amb el mite: "No ens enganyem, els nostres clients estan més digitalitzats que nosaltres". Com era d'esperar, De Meo ha posat el client a l'epicentre tant de l'organització com de l'ecosistema i ha recordat la teoria de les P de la digitalització (en anglès): producte, lloc, preu, promoció, persones, procés i plataforma.

Un cotxe en 5 clics

Més enllà d'acords amb Amazon i altres grans multinacionals, Seat aposta per digitalitzar-se i ja ha impulsat diferents iniciatives. A Noruega, han posat en marxa una ecommerce platform per vendre exclusivament per Internet mentre que a Holanda, es poden comprar cotxes en 5 clics i que el portin en 14 dies.

"Hem de pujar als primers vagons del tren de la quarta revolució industrial", ha afegit. De Meo aposta pel vehicle digitalitzat no només perquè pot generar deu vegades més ingressos que un que no ho està sinó que també impactarà en l'ecosistema exterior, l'escalabilitat o la disminució de diferènces geogràfiques, entre d'altres. 

"El desafiament de la digitalització exigeix una actuació coordinada de l'administració, associacions sectorials i l'empresa privada com a líders del procés i generadors d'idees", ha conclòs. 

Més informació
Seat rep pressions per marxar de Catalunya
Tarraco, el primer Seat català?
Seat estudia produir a Mèxic
Avui et destaquem
El més llegit