Seat desapareix com a marca: "El futur és Cupra"

Volkswagen prepara la reconversió de la marca al món de la mobilitat urbana

Interior d'una fàbrica de Seat | Seat Interior d'una fàbrica de Seat | Seat

"El futur de Seat és Cupra". Amb sis paraules, el CEO de Volkswagen Thomas Schäfer ha anunciat durant el saló de l'automòbil de Munic (IAA) que la històrica marca desapareix tal com la coneixem actualment, tot i que no hi ha posat data de caducitat. El pla del fabricant alemany és reconvertir Seat en una marca centrada en la mobilitat urbana que vendrà patinets, scooters i altres serveis de mobilitat que estan en evolució o en un laboratori de proves actualment.

Executius de Volkswagen consideren que els actuals Seat no tindran reemplaçament, per la qual cosa la seva vida útil podria finalitzar durant aquesta dècada o principis de la següent. D'aquesta manera, alguns cotxes supervivents de Seat es vendrien sota el paraigua de la marca Cupra, com podria passar amb el León. Per al grup, l'objectiu és mantenir una part important de la creació del valor d'un vehicle totalment elèctric dins de l'empresa i reduir els costos de les bateries.

En primer lloc, el Grup preveu llançar el 2024 la segona plataforma elèctrica, la Premium Platform Electric (PPE), que les marques Audi i Porsche desenvoluparan conjuntament. Aquesta comptarà amb una transmissió elèctrica "potent i eficient" amb una autonomia de més de 600 quilòmetres i una càrrega amb tecnologia de 800 volts.

El "rei" de la província de Barcelona

El gegant de l’automoció Seat, amb seu a Martorell i que pertany al grup Volkswagen, és la societat que més diners factura amb una diferència destacada: 10.513 milions d'euros. 

Després de tancar un 2021 en vermell i 256 milions de pèrdues, Seat va acabar el 2022 en positiu, amb un benefici de 67,5 milions d'euros després d'impostos. Entre els plans d'aquest any destaca l'aposta per l'electrificació i enfortir la marca Cupra, que tan bones notícies li ha donat els últims anys i que comporta el 40% de les vendes totals. De fet, els resultats de Seat són les segones millors xifres en els seus 73 anys d'història a Espanya, després del 2019 quan va facturar 11.157 milions d'euros. Unes dades que des de la companyia apunten que "tenen molt mèrit", ja que han patit crisis de subministraments i l'encariment de les matèries primeres.

Més info: Els "reis" de cada província catalana

En aquests moments, compten amb més de 12.000 treballadors a la fàbrica que tenen a Martorell i tenen una producció de 480.000 cotxes anuals. El recinte és considerat la fàbrica de cotxes més gran d'Espanya i té una superfície equivalen a 400 camps de futbol. Exporten 45 models de cotxes diferents a més de 70 països d'arreu del món. Com a curiositat, la companyia va donar una paga extra de 1.559 euros a tots els treballadors després de tancar el 2022 amb beneficis.

Més informació
Seat finalitza el semestre amb un increment de vendes d'un 37%
Seat anuncia una inversió de 300 MEUR a Martorell
Seat reforça la seva plantilla
Avui et destaquem
El més llegit