Servitització, agregar valor afegit als productes

El servei suposa un model de negoci que posa el client a primera línia de l'estratègia de l'organització

El món de l'empresa és una selva i per sobreviure-hi i fer camí cal treballar amb qualitat, cal ser competitiu i cal estar obert a la innovació constant. Una de les maneres de millorar la competitivitat és oferir productes amb valor afegit, en què el valor que enriqueix el producte és un servei associat a aquest producte.

El procés pel qual una empresa passa de proveir productes a proveir productes amb un servei complementari com a valor afegit i, per tant, a un model de negoci fonamentat en el servei s'anomena servitització. Per poder oferir un servei complementari que interessi el client cal conèixer-ne bé les necessitats i l'ús que fa dels productes. Per això, en aquest model de negoci el client ha de ser al centre de l'estratègia de l'empresa.

Pel que fa a la denominació, la forma lingüística, servitització és un calc híbrid de la forma anglesa servitization, format per un radical manllevat (serviti-) i un afix substituït (-ització).

Les altres llengües romàniques han adoptat solucions paral·leles: servitización, en castellà; servitisation, en francès, al costat d'altres formes com ara servicialisation, servicification o servicisation; servitizzazione, en italià, o servitização, en portuguès.

TERMCAT
Avui et destaquem
El més llegit