• Empresa
  • Servitització, agregar valor afegit als productes

Servitització, agregar valor afegit als productes

El servei suposa un model de negoci que posa el client a primera línia de l'estratègia de l'organització

    Cada cop més empreses aposten per la servitització
    Cada cop més empreses aposten per la servitització
    TERMCAT
    09 de Febrer de 2017
    El món de l'empresa és una selva i per sobreviure-hi i fer camí cal treballar amb qualitat, cal ser competitiu i cal estar obert a la innovació constant. Una de les maneres de millorar la competitivitat és oferir productes amb valor afegit, en què el valor que enriqueix el producte és un servei associat a aquest producte.

    El procés pel qual una empresa passa de proveir productes a proveir productes amb un servei complementari com a valor afegit i, per tant, a un model de negoci fonamentat en el servei s'anomena servitització. Per poder oferir un servei complementari que interessi el client cal conèixer-ne bé les necessitats i l'ús que fa dels productes. Per això, en aquest model de negoci el client ha de ser al centre de l'estratègia de l'empresa.

    Pel que fa a la denominació, la forma lingüística, servitització és un calc híbrid de la forma anglesa servitization, format per un radical manllevat (serviti-) i un afix substituït (-ització).

    Les altres llengües romàniques han adoptat solucions paral·leles: servitización, en castellà; servitisation, en francès, al costat d'altres formes com ara servicialisation, servicification o servicisation; servitizzazione, en italià, o servitização, en portuguès.

    TERMCAT