Singapore Airlines recupera el vol sense escala entre Barcelona i Singapur

A partir del mes de juny del 2024, la companyia restablirà les dues freqüències setmanals que tenia abans de la pandèmia

Imatge d'un avió de Singapore Airlines | iStock Imatge d'un avió de Singapore Airlines | iStock

Singapore Airlines ha donat a conèixer que, a partir del mes de juny de l’any 2024, recuperarà els vols regulars directes entre la ciutat asiàtica i Barcelona. Més enllà de la capital catalana, la companyia també ha anunciat el restabliment de la ruta amb Frankfurt.  “Els nostres clients poden planificar amb antelació i fer els seus plans de viatge”, descriu Jo Ann Tan, directora de Planificació i Màrqueting de l’aerolínia. Sense deixar aquest àmbit, des del mes de juny, Air China ha recuperat els vols directes entre Barcelona i Pequín. L’any 2019, abans de l’esclat de la pandèmia, la ruta tenia una demanda de més de 109.000 passatgers directes i més de 67.000 d’indirectes. De forma progressiva, amb l’activació dels vols a Seül, Xangai i Hong Kong, l’aeroport del Prat recupera la normalitat amb el continent asiàtic. 

En un altre ordre, l’actualitat del món aeronàutic està protagonitzada pels recents expedients sancionadors, per part del govern espanyol, a diverses línies de baix cost per cobrar suplements per l’equipatge de mà transportat a la cabina. Segons la llei, les multes previstes per aquests casos van des dels 10.000 euros fins al milió d’euros, sempre en funció de la gravetat detectada per l’autoritat competent. En un comunicat, el Ministeri de Consum ha explicat que les investigacions es van iniciar el passat mes de juny contra set companyies. També s’estan atenent queixes relacionades amb la reserva de seients en els casos de menors o persones dependents. 

Amb els expedients, el poder executiu interpreta que les pràctiques de les empreses, de desglossar serveis tradicionalment inclosos en el preu del bitllet i cobrar-los com a suplements, provoca una falsa sensació de preus molt competitius per l’usuari. En aquest sentit, Consum observa com les aerolínies “acaben gaudint d’un posicionament SEO privilegiat en els motors de cerca i en les plataformes comparadores”. Pel que fa al pagament dels suplements, molts usuaris han alertat que les companyies no permeten un abonament en metàl·lic, fet que contradiu la normativa vigent. En un altre comunicat, Facua si que ha assenyalat públicament les companyies afectades. Sota el criteri de l’associació de consumidors, l’acció governamental afecta Ryanair, Vueling, Volotea i Easyjet.

Més informació
Des de Singapur: L’excel·lència del senyor Lee Kuan Yew
Els vigilants de seguretat desconvoquen la vaga a l'aeroport del Prat
Vaga indefinida dels vigilants de seguretat a l'aeroport del Prat
Avui et destaquem
El més llegit