La SNCF serà accionista de BlaBlaCar

La xarxa social de cotxe compartit compra la firma d'autobusos Ouibus a la SNCF i llança una ampliació de capital de 101 milions d'euros

La SNCF entra com a accionista de BlaBlaCar La SNCF entra com a accionista de BlaBlaCar

BlaBlaCar tindrà com a nou accionista a la SNCF, atès que la companyia ferroviària pública francesa acudirà a l'ampliació de capital de 101 milions d'euros que la plataforma de cotxe compartit llança en paral·lel a la seva entrada en transport de viatgers amb autobús mitjançant la compra de la signatura Ouibus precisament a l'operadora pública gala.

La Renfe francesa és un dels "principals" inversors que participaran en la nova ronda de finançament de BlaBlaCar, després de la qual, la valoració de la plataforma aconseguirà més d'1.600 milions d'euros.

Més info: BlaBlaCar ja és rendible (internacionalment)

En virtut de la doble operació, BlaBlaCar entra en un transport convencional, que no forma part de l'economia col·laborativa, com és l'autobús. Es tracta a més d'un sector que, en alguns països, com és el cas d'Espanya, ha considerat al cotxe compartit com un directe competidor.

Així mateix, la xarxa social incorpora a un històric grup de transports convencionals en el seu accionariat, que fins ara estava format per fons de capital especialitzats a invertir en noves companyies lligades al desenvolupament d'Internet.

A més, la SNCF entra al capital de BlaBlaCar amb vocació de permanència. Les dues companyies tenen intenció d'estrènyer la seva col·laboració per fomentar la intermodalidad entre el cotxe compartit, l'autobús i també el tren.

Precisament, BlaBlaCar emmarca aquesta operació en la seva estratègia de conformar "una plataforma de referència en transport de viatges interurbans per carretera".

D'aquesta forma, confia a ampliar la seva oferta i augmentar la seva capacitat d'oferir diferents maneres de transports per atendre les diferents necessitats de desplaçament que els viatgers tenen a cada moment.

Així, la xarxa social confia que es generi una "significativa oferta creuada" que "afavoreixi tant als conductors que desitgin compartir els seus viatges, com als autobusos que publiquin els seus trajectes en la plataforma".

"BlaBlaCar busca fer un pas més en la mobilitat, en considerar que el futur passa per la multimovilidad, per compartir i combinar diferents maneres de transport, ja siguin cotxes o autobusos i oferint solucions de porta a porta per als usuaris", va indicar en declaracions a Europa Press el director general per a Espanya, Portugal i Alemanya de la plataforma, Jaime Rodríguez.

Aquesta nova oferta complementària de BlaBlaCar, que actualment està present en 22 països, entre ells Espanya, se centra de moment a França i als països del centre d'Europa als quals arriben les rutes internacionals de Ouibus.

Acord amb Alsa en algunes rutes

En el cas d'Espanya, Ouibus té un acord amb Alsa per operar algunes connexions transfrontereres que BlaBlaCar ja ha manifestat que respectarà.

Ouibus és una companyia de transport interurbà de viatgers francesa que, a més d'explotar línies entre ciutats gal·les, opera també connexions europeus. En total opera unes 300 rutes i transporta uns 12 milions de viatgers a l'any.

A França, l'activitat d'aquesta signatura d'autobusos es complementarà amb el servei de cotxe compartit que BlaBlaCar ja presta al país comunicant, segons les seves dades, a unes 30.000 localitats del seu territori.

Més informació
Els viatges més habituals en BlaBlaCar a Catalunya
Leyre Olavarría (Seat): "Blablacar és un competidor més directe que Tesla"
BlaBlaCar guanya el judici contra Confebús
Avui et destaquem
El més llegit