Sorli creix amb supermercats, gimnasos i un nou centre logístic

Inicien un pla d’expansió amb una inversió de 30 milions un cop han acabat la renovació de les superfícies de la cadena

Anna Sorli, administradora del grup familiar Sorli | Cedida Anna Sorli, administradora del grup familiar Sorli | Cedida

Sorli ha acabat el pla de reformes i renovació de la seva xarxa de supermercats, amb una inversió de 70 milions d’euros, per iniciar aquest 2023 un pla d’expansió, amb 30 milions d’euros més, que passa per construir un nou centre logístic a Granollers i obrir set establiments: cinc supermercats i dos centres esportius. L’empresa familiar Sorli commemora aquest any el seu primer centenari.

Aquest dimecres es col·locarà la primera pedra del nou magatzem logístic de Granollers, situat al costat de l’actual, que permetrà passar dels 14.000 metres quadrats actuals a 25.000. En aquestes noves instal·lacions s’ubicarà l’àrea de productes de grans consum i refrigerats. S’invertiran 18 milions d’euros i es contractaran 40 persones quan entri en funcionament. La companyia compta amb quatre centres de distribució més per subministrar a la seva xarxa de supermercats.

En paral·lel, Sorli obrirà aquest any cinc nous supermercats a les comarques del Vallès i el Maresme i dos centres esportius: a Badalona i en el nucli de Sant Vicenç de Montalt, que compartiran edifici amb superfícies comercials de la cadena.

En una roda de premsa per presentar el pla d’expansió, Anna Sorli, administradora de l’empresa familiar, destaca que a l’ajuntar superfícies comercials i centres d’esports pretenen “unir nutrició i salut”.

En aquests moments, Sorli compta amb 105 supermercats, 15 cafeteries, tres centres esportius Sorli Sport (a Sant Vicenç de Montalt, Vilassar de Dalt i Sitges), tres benzineres Sorli Go, dos restaurants i un centre comercial exclusiu (Sorli Emocions) que inclou un hotel de 4 estrelles. Disposa d’una plantilla de prop de 2.000 persones.

Anna Sorli recorda que tots aquests establiments estan a Catalunya. No es plantegen sortir “del nostre territori”. Jordi Figueras, director general, precisa que creixen en forma de “taca d’oli”, precisament en les comarques on tenen més implantació: Vallès, Maresme i Barcelonès. I recalca que prioritzen créixer de manera “sòlida” a fer-ho “ràpidament”.

L’expansió de Sorli: aquest dimecres col·loquen la primera pedra al nou magatzem logístic de Granollers i, abans d’acabar l’any, obriran cinc supermercats i dos centres esportius més. Tots a Catalunya

Per finançar el pla d’expansió, Figueras apunta que, tal com van fer el 2016 amb el pla de renovació, es cobrirà amb crèdits bancaris i fons propis. No es plantegen l’entrada de cap fons d’inversió en el capital com han fet altres companyies del sector. Els directius subratllen al solidesa d’aquesta empresa familiar que aquest any commemora el primer centenari.

El grup Sorli va tancar 2022 amb una facturació de 260 milions d’euros, superior als 255 milions d’un any abans. D’aquests ingressos, el 90% prové dels supermercats, el 3% de les benzineres i la resta dels centres esportius i del complex Sorli Emocions. No facilitaran dades de l’ebitda fins el juny vinent, però avancen que serà similar al de l’any passat.

Sobre l’increment de preus en la cistella de la compra, Figueras avança que quan facin públics els comptes de resultats quedarà clar que tant l’ebitda com els guanys van en la mateixa línia que els anteriors exercicis. En aquest sentit, ha fet referència a l’increment del cost de l’energia que ha suportat el grup Sorli – de 3.5 milions d’euros, el 2021, a 8,5 milions d’euros, el 2022– que no han repercutit en els preus. Ha insistit en que el sector de la distribució a l’Estat és “hípercompetitiu”, fet que contribueix a la contenció dels preus.

Anna Sorli pertany a la tercera generació de l’empresa que va fundar el seu avi, Francesc Sorli, quan el 1923 va obrir la primera botiga de queviures al carrer Pere IV, al barri del Poblenou. El seu pare, Jordi Sorli Arall, va posar en marxa el primer supermercat el 1970 en el carrer Bonaventura Muñoz, de Barcelona. El 2002 van donar un salt amb la plataforma logística de Granollers-Montmeló, que ara ampliaran. El 2015, Anna Sorli va deixar la direcció de màrqueting per situar-se al capdavant del grup familiar. A partir d’aleshores, s’han succeït els canvis, no només en la marca -de Sorli Discount va passar a anomenar-se Sorli– sinó també comercials.

Presideix la Fundació Sorli –creada el 2020 per lluitar contra la violència masclista i fomentar la igualtat de gènere– i, a títol personal, ha posat en marxa Somia. Es tracta d’una firma de moda per a dones. Comercialitzen roba que presenten com a “ètica”, “ecològica”, “natural”, “sostenible”, “de preu just”, ... i que es confecciona en tallers de proximitat. Descarten la producció massiva basada en mà d’obra barata.

Més informació
La dona que lidera els supermercats Sorli i la “moda circular”
Avui et destaquem
El més llegit