• Empresa
  • La startup gironina Niche Mobility tanca una ronda d'1,6 milions amb un soci industrial de Mondragon

La startup gironina Niche Mobility tanca una ronda d'1,6 milions amb un soci industrial de Mondragon

Marc Barceló, CEO de Niche Mobility, té clar que "el futur de la bicicleta passa per la intel·ligència mecànica"

La startup gironina Niche Mobility té actualment 10 treballadors | Cedida
La startup gironina Niche Mobility té actualment 10 treballadors | Cedida
Gemma Fontseca, cap de redacció de VIA Empresa | VIA Empresa
Cap de redacció
Girona
07 de Maig de 2025

El Parc Tecnològic de Girona acull un dels projectes més prometedors del sector de la bicicleta: Niche Mobility, fundada per Marc Barceló fa dos anys, que desenvolupa un sistema de canvi de marxes automàtic per a bicicletes, una tecnologia habitual en cotxes i motos, però fins ara inexistent al món ciclista. Amb aquesta innovació, enguany estan d'enhorabona perquè acaben de tancar una ronda d’inversió d’1,6 milions d’euros amb Copreci, una empresa del grup cooperatiu basc Mondragon, que s’incorpora com a soci industrial.

 

Barceló no és nou a l’emprenedoria. Fa més d’una dècada va fundar Motorbikes Girona, però l’escàs dinamisme del sector el va portar a redirigir els seus esforços cap a la bicicleta, un mercat amb més recorregut i en plena transformació tecnològica. “Vam detectar que, tot i els avenços, les bicicletes encara no incorporaven solucions com el canvi automàtic que sí que tenen la majoria de vehicles”, explica a VIA Empresa.

Barceló (CEO de Niche Mobility): “Produir és car, arriscat i lent. Vam optar per buscar un soci industrial amb experiència i capacitat"

Després de patentar el seu sistema, Niche Mobility va començar a cercar aliances per fer viable la producció. “Produir és car, arriscat i lent. Vam optar per buscar un soci industrial amb experiència i capacitat, i el grup Mondragon, a través del seu vehicle d'inversió, va veure-hi una oportunitat”, afirma Barceló. Copreci, una empresa especialitzada en components mecànics, serà l’encarregada de fabricar el sistema, mentre Niche se centrarà en el desenvolupament i la comercialització.

 

Copreci i la participació de business angels locals

L’ampliació de capital ha estat subscrita pel Fons de Promoció de Mondragon i l’empresa Copreci, assessorats per la gestora Clave Capital. A més, ha comptat amb la participació dels socis actuals, un grup de business angels locals (Figueres, Alt Empordà) liderats des del Centre Empresarial i Bressol de l’Alt Empordà (CEBA) una iniciativa público-privada de l’Ajuntament de Figueres amb l’emprenedor i inversor figuerenc Dídac Lee, que han reafirmat el seu compromís amb un projecte que creuen que té "molt potencial".

L’equip actual de l'empresa emergent està format per 10 persones, principalment enginyers i perfils de desenvolupament tecnològic. Es preveu créixer fins a 15 treballadors aquest any i doblar la plantilla fins a 30 l’any vinent, quan començarà la producció comercial. “Treballem braç a braç amb els fabricants de bicicletes, que són els nostres clients i també els nostres interlocutors tècnics”, diu Barceló.

El cicloturisme genera aproximadament 890 milions d'euros anuals a l'economia gironina

Cal destacar que el ciclisme té un fort arrelament a les comarques gironines. De fet, el cicloturisme genera aproximadament 890 milions d'euros anuals a l'economia local. Segons una enquesta recent, més de la meitat dels cicloturistes gasten uns 4.300 euros de mitjana durant la seva estada a Girona. A més, cada any, Girona rep al voltant de 44.000 cicloturistes l'any, principalment procedents de països com els Estats Units, el Canadà, Austràlia i Nova Zelanda.

Finalment, amb aquest nou impuls, Niche Mobility es prepara per a una nova ronda de finançament en un any, ja enfocada a escalar la fabricació. El fundador destaca que l’experiència prèvia amb Motorbikes Girona li ha servit per evitar errors del passat: "He après que cal envoltar-se de bons socis des del principi. Aquesta vegada, hem fet els deures", conclou.