• Empresa
  • Les startups augmenten les vendes en línia

Les startups augmenten les vendes en línia

Els sectors 'healthcare', alimentari i d'impacte social concentren el nombre més gran d'empreses innovadores

Els Premis EmprènXXI busquen les millor startups| Cedida
Els Premis EmprènXXI busquen les millor startups| Cedida
Redacción VIA Empresa
Barcelona
19 de Juliol de 2022

El sector espanyol d'empreses emergents ha augmentat el creixement i les vendes en línia, però n'ha reduït la rendibilitat i l'activitat internacional, segons la tercera edició de l'estudi 'Anàlisi d'una nova generació de startups a Espanya i Portugal' elaborat per CaixaBank. En un comunicat, l'entitat bancària ha explicat que el 2021 ha estat un any d'evolució i maduració i que els sectors 'healthcare', alimentari i d'impacte social concentren el nombre més gran d'empreses innovadores, mentre que les més rendibles són d'aeronàutica. fitness' i benestar i entreteniment.

 

L’estudi analitza l'evolució experimentada durant el darrer any per 763 companyies innovadores d'Espanya i Portugal, totes elles participants en els Premis EmprènXXI, convocatòria de referència per als emprenedors coorganitzada per CaixaBank i el Ministeri d’Indústria, Comerç i Turisme, a través d’ENISA.

Sectors

Els sectors healthcare (9%), alimentari i begudes (6%), impacte social (6%) i energia (6%) són els preferits per emprendre i els que registren una concentració més gran de startups, encara que els sectors estimats com a més rendibles són l'aeroespacial (el 80% de les empreses d'aquest camp tenen Ebitda positiu), fitness i benestar (67%) i entreteniment (67%).

 

El 76% de les empreses tenen el seu avantatge competitiu basat en un producte superior a la competència, amb solucions basades majoritàriament en programari i plataformes (15%), data analytics (12%) i intel·ligència artificial (8%). A prop d'un terç de les companyies analitzades (28%) hi ha un producte completament desenvolupat, així com una base sòlida i diversificada de clients (22%). Pel que fa al model de negoci, el 43% tria el pagament per subscripció per monetitzar la innovació, mentre que el 58% opten pel B2B (business to business) i un tipus d'activitat orientada al mercat professional.

Finançament

La majoria dels emprenedors participants a l'estudi (65%) afirmen que tenen com a repte principal obtenir finançament, i l'informe assenyala que el volum de finançament total rebut per les companyies analitzades des de la creació arriba als 270 milions d'euros.

De fet, durant el període 2020-2021, les diverses rondes de finançament han aconseguit aixecar un total de 109 milions d'euros. S'ha reduït lleugerament la quantitat total respecte de l'any anterior, però s'incrementa respecte a anys anteriors l'import de finançament mitjà aconseguit per companyia, que ha passat de 363.000 a 422.000 euros, un 16% més.