Superprota, un conte únic per a cada nen

De l'experiència que va viure amb un regal personalitzat per la seva filla, Jaume Homs espera convertir la seva start-up en un èxit internacional, que ajudarà a fomentar la lectura entre els infants

"Que hagi nascut Superprota és culpa de la meva filla gran", explica Jaume Homs, fundador i CEO d'aquesta start-up catalana que just comença a fer les seves primeres passes. "Quan ella tenia tres anys li vam regalar un conte personalitzat en què al text hi sortia el seu nom, Sara. Ella va quedar al·lucinada, li va encantar, va esdevenir el seu conte preferit, només volia que li llegíssim aquell llibre. Això em va fer pensar. Es va familiaritzar amb els contes i amb la lectura, i això va fer també que ara sigui bona estudiant", recorda Homs.

Un conte personalitzat
Superprota és una plataforma online que et permet crear contes infantils personalitzats per nens i nenes de zero a nou anys. Entrant al web de Superprota es pot personalitzar el conte i visualitzar-lo, comprar-lo i "te l'enviem a casa", explica el fundador.

Per cada franja d'edat ofereixen diversos formats de llibre: pàgines de cartó, tapa dura, tapa tova; i diferents tipus de personalització: el nom, el text o la il·lustració. Però potser el que més pot cridar l'atenció als petits de la casa és la possibilitat d'incloure una fotografia de l'infant a la cara del protagonista del conte, "fent-lo així únic i molt personal".

Pels més grans hi ha la possibilitat de personalitzar la història, el que succeeix al llibre: "El que passa al conte està basat en les lletres del nom del protagonista, fent les pàgines que apareixen totalment úniques". Els noms dels personatges de la història varien segons el nom del protagonista: "Hem fet un estudi de quines lletres i quina quantitat són les més emprades en els noms dels nens i nenes nascuts entre el 2000 i el 2011, per tal que els noms dels personatges i els protagonistes no es repeteixin", explica Homs.

Això ha estat el resultat d'una llarga feina d'onze persones durant nou mesos, de disseny d'un sistema per fer que la personalització dels llibres abasti moltes variants i combinacions: "Jo vaig tenir la idea, però amb mi han treballat escriptors, dissenyadors, il·lustradors, maquetadors, programadors, traductors, etc.", argumenta Homs.

L'idioma és una altra de les categories de personalització dels contes, de manera que es pot escollir entre català, castellà o anglès. Així mateix, "també es pot escollir el tipus de lletra: de pal, lligada o rodona, depenent de la fase d'aprenentatge lector de l'infant", afegeix el fundador de Superprota.



Vincular-se amb la lectura
Homs prové del món de la "impressió amb valor afegit" i va trobar que aquell regal que li van fer ell i la seva dona a la seva filla era "fàcilment millorable". Va ser llavors quan va pensar a fer contes personalitzats "millorats i de moltíssima qualitat per, alhora fomentar la lectura".

"Els nens i nenes que de petits tenen un bon hàbit lector, de grans el mantenen i tenen menys problemes amb els estudis", afirma l'emprenedor. Així, segons Homs, vincular la criatura amb un llibre fa que es creï un vincle especial amb la lectura i és una "molt bona manera d'iniciar els més petits en un hàbit molt bo". El fet de convertir els nens en protagonistes de les seves pròpies aventures ajuda a fomentar l'hàbit lector, i amb aquest principi, Homs va començar al febrer del 2015 amb el projecte de Superpota.

Primeres passes
Les primeres passes de l'empresa, però, van començar durant el mes de setembre gràcies a la supervisió d'un programa d'e-commerce de Barcelona Activa en què Homs va participar. En aquest curt període de temps, l'empresa ja ha rebut diversos premis i ha estat reconeguda com una de les millors start-ups de l'any pel European Ecommerce Conference Launch. Ja tenen 600 clients i han venut 700 contes. "Hem tingut molt bona rebuda i el creixement està sent ràpid: a l'octubre vàrem doblar la facturació del setembre i al novembre ja tripliquem la de l'octubre", comenta l'emprenedor.

Superprota té tres pilars: la impremta amb qui col·laboren, una altra empresa que fa la producció editorial (maquetació i il·lustració), i una empresa de software. És a dir, Homs és el fundador, però en el projecte hi col·laboren unes tretze persones: "Això canviarà en breus", avisa, perquè aviat necessitarà més treballadors per afrontar els reptes de futur.

Entre aquests reptes hi ha, a curt termini, consolidar el negoci a Catalunya i l'Estat espanyol. Tanmateix, Homs espera pròximament fer el salt internacional: "Voldria expandir-me a Anglaterra, Alemanya i Llatinoamèrica, així com ampliar la gamma de contes" i poder fer els nens i nenes del món superprotas del seu llibre.
Avui et destaquem
El més llegit