• Empresa
  • Suport 24, un 'call center' únic

Suport 24, un 'call center' únic

L'empresa Aspid, dedicada a la inserció i a la promoció de les persones amb discapacitat, disposa des del 2002 d'un servei 24 hores d'atenció telefònica per empreses públiques i privades

Aspid
Aspid
23 de Juny de 2015
Act. 23 de Juny de 2015
La inserció laboral basada en la creació de llocs de treball. Amb aquest propòsit, l'entitat lleidatana Aspid, dedicada a la promoció de les persones amb discapacitat, va crear fa 13 anys el servei 'Suport 24', un call center que ofereix atenció telefònica a companyies privades i a administracions públiques. Tal com recorda la seva presidenta, Bibiana Bendicho, "el call center, amb la marca Suport 24, va servir per fundar un Centre Especial de Treball (CET)".

Actualment, Suport 24 suposa el 40% de la facturació d'Aspid i s'ha convertit en l'únic call center ubicat a Lleida (excepte la plataforma Atento vinculada a Telefònica). Bendicho defensa el valor social i econòmic que proporcionen amb un servei d'atenció al client per emergències, subministres de la llar o assistència en carretera per a tot Europa. Així, incideix en què "a Catalunya només existeixen quatre call center vinculats a un CET i tan sols dos d'ells treballen durant tot el dia".

Diversificació de l'activitat 
La línia de negoci implantada per Suport 24 implica una font d'autofinançament alternativa per Aspid, en un moment de retallades de les subvencions públiques a les entitats del tercer sector. De fet, Bendicho assenyala que amb la reorientació del model empresarial iniciada amb el CET s'ha aconseguit que l'aportació privada ja suposi la meitat del pressupost de l'entitat.



Tot i que Aspid ha potenciat darrerament l'àmbit privat, la seva presidenta exigeix a l'Administració que faci els deures. "Han de garantir uns serveis universals mínims sense els quals resulta impossible respectar la dignitat de les persones". Des del moment en què es va apostar pel Centre Especial de Treball, l'entitat ha diversificat l'activitat: per una banda, la part empresarial, que intenta produir llocs de treball, i per altre, l'associació, en la qual es fa la intermediació amb més de 800 ofertes de feina anuals, s'ofereixen tasques d'orientació laboral amb la col·laboració dels tècnics dels consells comarcals, s'imparteixen tallers de rehabilitació funcional i es dóna atenció domiciliària (serveis de neteja i suport a l'autonomia de la llar).

A més, Aspid també ha inaugurat un centre d'ocupació, pioner a Catalunya, en la identificació de les necessitats laborals de les persones amb discapacitat.

Expansió territorial
El CET d'Aspid genera 50 llocs de treball, dels quals 35 s'originen al call center Suport 24. Bendicho explica que tenen 20 clients habituals, als qui ofereixen de manera continuada el servei d'atenció telefònica. Tot i això, lamenta que "només tres empreses de les quals ens han contractat siguin de Lleida". La presidenta de l'entitat ho atribueix a la "manca de cultura d'externalització empresarial per part de les companyies lleidatanes".

Davant d'aquesta situació, Suport 24 ha desenvolupat la seva estructura de negoci pel territori català i per la resta de l'Estat, com el cas de Madrid. Bendicho demana a les firmes de Ponent que adquireixin consciència que el call center d'Aspid "forma part d'un sistema d'atenció personalitzat de qualitat amb un vessant social". Per a ella, aquest valor afegit és el que els fa únics.